مدل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که به طور خودکار تریلر فیلم می‌سازد

تریلرها، کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی هستند که فیلم‌های جدید را معرفی می‌کنند و اغلب عناصر مهمی در استراتژی‌های تبلیغاتی هستند که توسط شرکت‌های تولید فیلم استفاده می‌شود. تریلرها برای تاثیرگذاری بیشتر باید داستان فیلم را به طور خلاصه بیان کنند و سبک هنری و حال و هوای کلی آن را به شیوه‌هایی جذاب نشان دهند.

امروزه تریلرهای فیلم عمدتاً توسط انسان‌ها ساخته می‌شوند. با این حال، اخیراً برخی از دانشمندان رایانه شروع به بررسی این امکان کردند که این کلیپ های تبلیغاتی نیز به طور خودکار توسط ماشین ها تولید شوند. در همین راستا محققان دانشگاه ادینبورگ (Edinburgh) یک مدل مبتنی بر شبکهٔ عصبی مصنوعی ایجاد کردند که می‌تواند به طور خودکار تریلرهای فیلم تولید کند. این مدل که در نسخهٔ اولیهٔ مقاله‌ای در وب‌سایت آرکایو (arXiv) ارائه شده است، بر اساس یک الگوریتم یادگیری ماشینی مبتنی بر نمودار بدون نظارت است. برای تسهیل وظیفهٔ تولید خودکار تریلر فیلم، محققان وظایف آن را به دو بخش فرعی، یعنی شناسایی ساختار روایی فیلم و پیش‌بینی احساساتی که توسط آن منتقل می‌شود، تقسیم کردند. این دو شبکهٔ عصبی با هم می‌توانند نقاط عطف فیلم را که برجسته هستند و باید در تریلرها نمایش داده شوند، شناسایی می‌کنند.

شایان ذکر است که این محققان از مدل خود برای ساخت تریلر 41 فیلم مختلف استفاده کردند و جالب اینجاست که پس از نشان دادن تریلرهای ساخته شده به تعداد زیادی از حاضرین در این تحقیق و نیز مقایسهٔ آن‌ها با نمونه‌های انسانی ساخته شده، مشخص شد اکثریت تریلرهای ایجاد شده با تکنیک هوش مصنوعی را ترجیه می‌دهند.

 

منبع  techxplore.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.