کره جنوبی پیشگام ورود به فضای متاورس

مردم کره جنوبی و تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های بزرگ در این کشور شروع به پذیرش و ادغام متاورس (Metaverse) در زندگی روزمره خود به روش های جدید و نوآورانه کرده‌اند.

بر همین اساس دو فروشگاه خرده فروشی بزرگ در این کشور اخیراً عناصر متاورس و هوش مصنوعی را به خریداران خود معرفی کرده‌اند تا تجربه خرید آن‌ها را بهبود بخشند. یکی از این دو، جی‌اس شاپ (GS Shop) است که در 16 نوامبر خرید خانگی از طریق متاوورس را با نمایش عملکرد داخلی مرکز تولید مواد غذایی خود معرفی کرد. هدف از این کار نیز اطمینان دادن به مشتریان نسبت به کیفیت مواد غذایی تولید شده بود. به این ترتیب، مشتریانی که دستگاه‌های واقعیت افزوده (AR) دارند، می‌توانند در دنیای مجازی از این مرکز بازدید کنند تا شرایط تولید غذایشان را ببینند. خرده فروشی دیگر تجهیزات خانگی لوته (Lotte) است که این هفته از آواتار مخصوص فروشگاهش به نام لوسی (Lucy) رونمایی کرد که در رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات ویدیویی لوته به کار گرفته خواهد شد. همچنین لوسی در فروشگاه مجازی مبتنی بر متاورس لوته نیز حضور خواهد داشت.

باید افزود، به کارگیری واقعیت مجازی و متاورس به بخش‌های دولتی نیز گسترش یافته است و فرماندهی شهر سئول هفتهٔ گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2023 پلتفرم متاورس خود را بسازد که در آن برای مثال ساکنان می‌توانند دادخواست‌های مدنی خود را ارائه دهند.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.