وی‌چین به مکانیسم اثبات اعتبار مهاجرت کرد

شبکهٔ ردیابی زنجیرهٔ تأمین به نام وی‌چین (VeChain) به تازگی مکانیسم اجماع خود را به آنچه که گفته می‌شود “سبزترین” روش جهان برای تأیید بلاک‌های زنجیره است ارتقا داده است.

در 16 نوامبر، پروژهٔ وی‌چین با ارتقاء شبکه اصلی خود یعنی وی‌چین‌تور (VeChainThor) به نسخهٔ ابتدایی الگوریتم اجماع اثبات اعتبار سرفیس 2.0  (Proof of Authority  2.0 SURFACE) به نقطه عطفی جدید در تاریخ شش ساله خود رسید. همانطور که شاید بدانید هر دو مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) و اثبات اعتبار (PoA) نیازی به صرف انرژی مانند روش استخراج در اثبات کار (PoW) ندارند، بنابراین روش‌های بسیار سازگاری با محیط زیست هستند. مدل اثبات اعتبار به تعداد محدود اعتبارسنج بلاک (validators) یا نودها متکی است و همین امر آن را به یک سیستم بسیار مقیاس پذیر، دارای امنیت و توان عملیاتی بالا تبدیل می‌کند. تراکنش‌ها توسط نودهایی که از قبل تأیید شده‌اند و به عنوان ناظر سیستم عمل می‌کنند، اجرا می‌شوند.

انتظار می‌رود با این به‌روزرسانی جدید برنامه‌های بلاکچینی آیندهٔ شبکهٔ وی‌چین و افزایش تقاضای جهانی آن برآورده شود. همچنین توکن بومی این شبکه یعنی وت (VET) نیز احتمالاً رشد قیمتی خواهد داشت.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.