دولت هند به دنبال ممنوعیت تبلیغات گمراه‌کننده ارزهای دیجیتال است

در طی جلسه‌ای بین فعالان صنعت ارزهای دیجیتال هند و نخست وزیر این کشور، نارندرا مودی (Narendra Modi)، مشخص شده است که دولت هند به دنبال این است تا اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کلاهبردارانه که وعده سودهای عظیم توسط شرکت‌های حوزهٔ ارز دیجیتال هند را به سرمایه‌گذاران می‌دهند، ممنوع کند.

بر اساس این گزارش، عدم شفافیت در تبلیغات تا حد زیادی می‌تواند به سرمایه‌گذاران تازه وارد آسیب برساند. اخیراً، چندین سوپر استار بالیوود مانند آمیتا باچان شروع به تبلیغ ارزهای دیجیتال کرده و توکن‌های غیر مثلی (NFT) خود را به تقلید از سلبریتی‌های غربی راه‌اندازی کرده‌اند. همچنین مسابقات ورزشی پرمخاطب، مملو از تبلیغات کریپتویی شده‌اند و همین موارد باعث ورود هرچه بیشتر افراد مبتدی به حوزهٔ ارزهای دیجیتال شده است که با جذب شدن به این تبلیغ‌ها گاهاً پا به طرح‌های کلاهبردارانهٔ ارزهای دیجیتال گذاشته و مضرر می‌شوند.

گفتنی است، تبلیغات غیرمسئولانه ارزهای دیجیتال به عنوان یک مشکل جهانی شناخته شده است؛ در ماه مه، سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA) یک تبلیغ گمراه‌کنندهٔ ارز دیجیتال را که توسط صرافی ارز دیجیتال لونا (Luna) در متروی لندن نصب شده بود، ممنوع و جمع کرد.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.