تولد 13 سالگی وایت پیپر بیت کوین

امروز وایت پیپر (white paper) ارز دیجیتال اول بازار یعنی بیت کوین (BTC)، با گذشت سیزده سال از زمان انتشار آن در 31 اکتبر 2008 توسط شخص یا نهادی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو، سالگرد آغاز تحول جهانی خود را جشن می‌گیرد.

در چکیدهٔ وایت پیپر بیت کوین اینطور آمده است: “یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا که نیاز به یک سیستم پرداخت آنلاین همتا به همتا را برطرف کرده و خودگردان، ایمن و از نظر تعداد محدود می‌باشد.”

در حالی که بیت کوین در ابتدا توسط مؤسسات مالی سنتی به عنوان یک تهدید تلقی می‌شد؛ سیزده سال حمایت جامعه و پایگاه کاربران رو به رشد، بیت کوین را به یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها برای عصر اینترنت تبدیل کرده است. حال بیت کوین پس از تجربه یک رشد تدریجی 7,749,999,900 درصدی از زمان عرضه، ارزش معاملاتی خود را در بالای 60 هزار دلار حفظ کرده است و بلاکچین آن بلاک شماره 707542 را استخراج کرده است که پاداش استخراج به ازای هر بلاک 6.25 بیت کوین می‌باشد.

گفتنی است که خود شبکهٔ بیت کوین در 3 ژانویه 2009 راه‌اندازی شد و هر واحد بیت کوین در آن زمان  0.0008 دلار قیمت داشت. همچنین امروزه، موفقیت بیت کوین و اکوسیستم ارزهای دیجیتال به عنوان سرمایه‌گذاری‌های بادوام همچنان باعث جذب لحظه‌ای سرمایه‌گذاران از همهٔ اقشار جامعه می‌شود.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.