پلیس ژاپن متهمان کلاهبرداری 55 میلیون دلاری ارزهای دیجیتال را دستگیر کرد

گزارش شده است که چهار مرد در استان آیچی ژاپن به دلیل اجرای یک طرح کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دستگیر شده‌اند. این طرح سرمایه گذاران را ترغیب کرده است که می‌توانند بر اساس یک سیستم تجارت تحت هدایت هوش مصنوعی (AI) سود کسب کنند.

تصور می شود تقریباً 20000 سرمایه گذار ژاپنی در سراسر کشور به این طرح جذب شده‌اند که در مجموع 6 میلیارد ین ژاپن (55 میلیون دلار) درآمد کسب کرده است. به گزارش یک روزنامه ژاپنی این چهار مظنون در تاریخ 12 ژوئیه دستگیر شدند.

کلاهبرداری مذکور، “project Oz” نام داشت و این وعده را داده بود که سیستم خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی منجر به بازگشت 100٪ از سرمایه گذاری اولیه سرمایه گذاران با سود تضمینی دو و نیم برابر ارزش اولیه در طول بازهٔ چهار ماهه خواهد شد.

برای جذب سرمایه گذاران به این طرح، پروژه Oz دارای یک عضو تیم اختصاصی بود که سمینارها و جلسات توجیهی را برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌کرد و آن‌ها را تشویق می‌کرد تا در یک گروه مربوط به سرمایه گذاری اختصاصی در برنامه محبوب پیام رسان ژاپنی به نام LINE عضو شوند. تصور می‌شود که این استراتژی شرکت‌کنندگان زیادی را ترغیب کرده است تا دوستان و اقوام خود را به این طرح دعوت کنند.

در حالی که هوش مصنوعی و سایر فن آوری‌های جدید همچنان توسط عوامل بدخیم مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند تا طرح‌های خود را با جذابیت اغوا کننده‌ای تبلیغ کنند، از این فناوری همچنین برای هدف قرار دادن خود این مجرمان نیز استفاده شده است.

در اوایل سال 2018، پلیس در دبی با موفقیت از برنامه‌های هوشمند و فناوری هوش مصنوعی برای یافتن سریع یک باند مسلح که در دزدی 1.9 میلیون دلاری بیت کوین نقش داشته، استفاده کرد.

 

منبع  cointelegraph.com 

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.