وزارت خزانه‌داری آمریکا: ارزهای دیجیتال بر تحریم‌های ایالات متحده تأثیری نمی‌گذارند

والی آدیمو (Wally Adeyemo)، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، می‌گوید ارزهای دیجیتال ملی، مانند روبل دیجیتال روسیه، خللی در تحریم‌های ایالات متحده ایجاد نمی‌کنند.

او گفته است اگر روبل دیجیتال یا دیگر پول‌های دیجیتال بانکی راه‌اندازی شوند، تحریم‌های آمریکا کماکان بر اقتصاد آن کشورها تأثیر می‌گذارد، چراکه اقتصاد جهانی یک شبکه به‌هم‌پیوسته است و با وجود افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، دلار آمریکا ارز غالب در جهان باقی خواهد ماند. آدیمو افزود که ارزهای دیجیتال “فرصت‌های زیادی” برای اقتصاد ایالات متحده فراهم می کنند اما چالش‌هایی از جمله پول‌شویی نیز به همراه می‌اورند که توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال، با رعایت قوانین مبارزه با پول‌شویی می‌توانند در رسیدگی به این مشکل مثمر ثمر واقع شوند. این مقام در ادامه گفت که شرکت‌های مختلف در روسیه تجارت‌های زیادی را در سراسر جهان انجام می‌دهند که بیشتر آن‌ها با دلار آمریکا و با مؤسسات مالی آمریکایی انجام می‌شود زیرا اقتصاد آمریکا همچنان بزرگترین اقتصاد جهان است.

این در حالی است که پیش از این یکی از مقامات روسی به نام اولگ دریپاسکا، از دولت روسیه خواسته بود تا بیت کوین را به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم های ایالات متحده و تضعیف دلار آمریکا اتخاذ کند.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.