معرفی بهترین کیبورد‌ها برای گیمینگ و کار

در دنیای امروز می‌توان ابعاد مختلف تکنولوژی را مشاهده کرد و با توجه به این موضوع می‌توان گفت، لپتاپ یا کامپیوتر چیزی است که اکثر افراد در سراسر دنیا  به صورت روزانه با آن سروکار دارند. بنابراین استفاده از یک کیبورد خوب با بهترین کیفیت با توجه به نوع کار شما با آن، لازم است. در این بخش ما ده‌ها کیبورد مختلف را از تمام طیف‌های قیمتی آزمایش کرده‌ایم تا بهترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

به طور کلی سه نوع کلید (سوییچ) برای کیبوردها وجود دارد:

  • سوییچ‌های کلیکی: سوییچ‌های کلیکی در زمانی که نقطه تحریک آن‌ها زده می‌شود، دارای یک صدا و نویز اضافی هستند. بزرگترین نقطه قوت و عامل برتری برای سوییچ‌های لمسی و کلیکی این است که شما مجبور نیستید آن‌ها را تا انتها به سمت پایین فشار دهید.
  • سوییچ‌های لمسی: زمانی که نقطه تحریک در سوییچ‌های لمسی فعال می‌شود، بازخوردهای لمسی را از خود نشان می‌دهند. زمانی که یک کلید به سمت پایین حرکت می‌کند، شما می‌توانید یک جهش و ضربه کوچک در جهت عکس را حس کنید.
  • سوییچ‌های خطی: سوییچ‌های خطی، ساده‌ترین نوع سوییچ هستند. این سوییچ‌ها از همان زمانی که شروع به فشردن کلید می‌کنید تا زمانی که کلید به جای اولیه خود بازمی‌گردد، یک حس ثابت دارند.
کیبورد بازی Logitech Pro X

اگر تصمیم گرفتید که سوئیچ دیگری را برای کلیک بیشتر امتحان کنید؟ شما باید یک کیبورد کاملاً جدید تهیه کنید. Logitech G Pro X با ارائه کیت‌های کلید این مشکل را حل می‌کند. شما می‌توانیددر این مدل کیبورد لاجیتک، هر یک از کلیدهای خود را سفارشی کنید و یکی از سه نوع سوئیچ، GX Blue Clicky کلیکی، GX Red Linear خطی، یا GX Brown Tactile لمسی را انتخاب کنید.

در طول تست، از GX Blue برای کلیدهای W، A، S و D (برای حرکت در بازی‌ها) و GX Red روی حروف دیگر برای تایپ استفاده شده است. همچنین سوئیچ GX Brown را برای کلیدهای فاصله و شیفت امتحان شده است. این سطح از سفارشی‌سازی باعث شده که Logitech G Pro X به عنوان بهترین صفحه کلید مکانیکی شناخته شود.

قیمت این کیبورد در آمازون، ۱۵۶ دلار و در لاجیتک ۱۵۹ دلار می‌باشد.

کیبورد Logitech G413

این کیبورد لاجیتک برای عملکرد پیشرفته با قابلیت‌های بسیار و ویژگی‌های مناسب طراحی شده است. کیبورد Logitech G413 دارای شاسی تیغه مانند از آلیاژ آلومینیوم با استحکام بالا با عبور USB بوده و همچنین کلیدهای آن از نور پس زمینه تبعیت می‌کند. علاوه بر این، کلیدهای آن سوئیچ لمسی Romer-G است. هم اکنون قیمت این صفحه کلید در آمازون ۹۰ دلار (۶۰ دلار با تخفیف) و در سایت و فروشگاه لاجیتک ۷۰ دلار می‌باشد.

کیبورد Razer Huntsman Mini

کیبورد Razer Huntsman Mini اگرچه ۴۰ درصد کوچک‌تر از سایر کیبوردهای گیمینگ است اما از نظر عملکرد تفاوتی با بهترین کیبوردهای دنیا ندارد. این کیبورد بسیار سبک است و حمل آسانی دارد. ظاهر کوچک این کیبورد جذابیت خاصی به آن بخشیده است. گفتنی است که سرعت این کیبورد باورنکردنی بوده و می‌توانید طرح رنگ خود را به صورت سفارشی ایجاد کنید. صفحه کلید Razer Huntsman Mini، در آمازون ۸۰ دلار و در بست‌بای ۱۰۰ دلار است.

منبع: wired

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.