عامل حملهٔ هکری به توییتر ایلان ماسک و افراد مشهور دیگر دستگیر شد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد، جوزف جیمز اوکانر، جوان 22 سالهٔ اهل انگلیس که در هک گستردهٔ توییتر در جولای 2020 نقش داشت، به درخواست مقامات آمریکایی توسط پلیس ملی اسپانیا دستگیر شد.

در این حملهٔ هکری حساب‌های توییتر ایلان ماسک، بیل گیتس، جو بایدن، جف بزوس مدیر عامل شرکت آمازون و سایر شخصیت‌های برجسته تقریباً همزمان هک شده و از دنبال کنندگان این افراد در توییتر به حساب آدرس‌های جعلی درخواست بیت‌کوین شده است.

پس از این هک بزرگ، پلت فرم پیشرو رسانه‌های اجتماعی یعنی توییتر مجبور شد برخی از ویژگی‌های خود را از جمله توانایی حساب های مذکور برای ارسال توییت‌های جدید به طور موقت غیرفعال کند.

با بررسی موشکافانهٔ این حمله، توییتر متوجه شد که چندین نفر از کارمندانش فریب خورده و به هکرها اجازه دسترسی به سیستم های داخلی وب‌سایت را داده‌اند.

در تحقیقات مشترک انجام شده توسط FBI و وزارت دادگستری مشخص شد که گراهام ایوان کلارک از فلوریدا مغز متفکر و طراح این هک بوده است. کلارک  که هنگام هک حساب‌های توییتر قدرتمندترین افراد روی کره زمین فقط 17 سال داشت در اوایل ماه مارس امسال به سه سال زندان و سه سال آزادی مشروط محکوم شد.

علاوه بر این، میسون شپارد 19 ساله اهل انگلیس و نیما فاضلی 22 ساله از ایالت اورلاندو، به دلیل کمک به اجرای این کلاهبرداری بیت کویني، از طرف پلیس فدرال متهم شدند.

گفتنی است که اوکانر جدا از هک توییتر، برخی از حساب های تیک‌تاک و اسنپ‌چت را نیز هک کرده است.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.