طلاق در عصر بیت‌کوین

زمانی که یک زن و شوهر طلاق می گیرند، طبق قانون ایالات متحده باید دارایی‌های خود را تقسیم کنند اما برخی به جای این کار، مخفی کردن آنها را انتخاب می کنند. پنهان كردن دارایی مسئله‌ای بسیار قدیمی است، اما اخیراً این مسئله هنگامی كه همسران (به طور معمول شوهرها) سعی می كنند با قرار دادن پول خود در کیف پول های مخفی ارزهای دیجیتال، از پرداخت هزینه‌های طلاق طفره بروند، موضع جدیدی به خود گرفته است.

وكیل دادگستری اهل لانگ آیلند در حیطه طلاق یعنی ساندرا رادنا، به خوبی با این مشکل آشناست. وی در حال حاضر وکیل چندین مشتری است كه همسران ثروتمند آنها به طرز غیرقابل قبولی ادعای فقر می‌كنند.

به گفته او “در یک مورد، شوهر یک فرد با درآمد بالا بود و به عنوان مدیر سرمایه گذاری بیش از 1 میلیون دلار ماهانه درآمد داشت اما ادعا کرد تمام دارایی‌اش به 200000 دلار حساب بازنشستگی ختم می‌شود. این فرد می دانست که او دارایی زیادی دارد اما نمی دانست آن ها را کجا نگه می‌دارد.

معلوم شد پول مفقود شده در حساب های دیجیتال بود که رادنا با تحقیقات قانونی و دستورات دادگاه توانست آن را پیدا کند.

موفقیت‌های او در ردیابی و پیدا کردن این اموال جالب توجه است زیرا منعکس کننده این است که چگونه قانون و مشاغل حسابرسی به حوزه ارز‌های دیجیتال وارد شده‌ و آگاه هستند.

در حالی که داستان های مربوط به طلاق و دنیای کریپتو جدید نیستند اما عناوین مربوط به بیت کوین و ازدواج از سال 2018 شروع به ظهور می کند. بیشتر همسران سابق اکنون دستشان به ارزهای دیجیتالی رسیده که زمانی آنها و وکلایشان تصور می کردند هیچ وقت قابل ردیابی نیستند.

دلیل عمده این امر افرادی مانند مارک دی مایکل هستند. دی مایکل که یک متخصص پزشکی قانونی در شرکت حسابداری Citrin Cooperman است، به شرکت ها کمک می کند تا کلاهبرداری را ریشه کن کنند و نیز به وکلای طلاق کمک می کند تا دارایی‌های پنهان را پیدا کنند. او می گوید در گذشته همسران حریص پول خود را در حساب های بانکی سوئیس یا به شکل پول نقد پنهان می کردند، اما با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، بیشتر افراد به کیف پول های دیجیتال روی آورده‌اند به این دلیل که می توانند پول را بدون حتی ترک خانه در محلی امن پنهان کنند.

اما در حالی که معاملات ارزهای دیجیتال می تواند بسیار سرّی و گمنام باشند، دی مایکل می گوید بسیاری از تقلب های احتمالی طلاق قادر به انجام مراحل لازم برای از‌بین بردن ردپای خود نیستند. در عوض، آنها از سرویسی مانند کوین بیس  (Coinbase) استفاده خواهند کرد که برای مطابقت با قوانین بانکی فدرال باید مشتری را احراز هویت کند و باید به احضاریه‌های صادره از دادگاه پاسخ دهد.

وی همچنین افزود، هرچند ردیابی دارایی های دیجیتال همیشه ممکن نخواهد بود، به ویژه اگر همسری موفق به انتقال مستقیم آنها به یک صرافی خارج از کشور مانند بایننس (Binance) شود، که به طور معمول احضاریه‌های ایالات متحده را نادیده می گیرد.

 

منبع: decrypt

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.