ده ارز دیجیتال برتر سال 2021

بازار ارزهای دیجیتال در سال میلادی گذشته را می‌توان در سه کلمه خلاصه کرد: رشد بی سابقه.

بیت‌کوین و اتریوم که پس از رشدهای بزرگ در سال 2020 وارد روند صعودی مجدد شدند، هر دو موفق شدند در سال 2021 به بالاترین حد قیمتی خود برسند. بر اساس داده های کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، ارزش بازار کل صنعت کریپتو از 800 میلیارد دلار در ژانویه سال 2021 به 2.2 تریلیون دلار در دسامبر این سال رسید.

همچنین اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ بازدهی سه رقمی داشتند و به راحتی توانستند از بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال که طی یک سال تا تاریخ 31 دسامبر مجموعاً 66 درصد رشد داشت، سبقت بگیرند. با نگاهی به این ارزهای دیجیتال برتر، سه بخش مختلف را می‌توان شناسایی کرد: توکن‌های متاورسی، قاتلین اتریوم و میم کوین‌ها.

در اینجا بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی کریپتو به نام مساری (Messari) نگاهی اجمالی به 10 ارز دیجیتال با عملکرد برتر و ارزش بازار حداقل 5 میلیارد دلار در سالی که گذشت، خواهیم داشت.

متاورسی‌ها

  1. سندباکس (Sandbox): 16256 درصد
  2. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity): 16160 درصد

       7. دسنترالند (Decentraland): 3943 درصد

فضای متاورس با تغییر نام فیسبوک به “متا” (Meta) امسال توانست به داغ‌ترین بخش بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

پروژه متاورسی سندباکس پس از افزایش چشمگیر 162 برابری توکن SAND، توانست از غول بازی برای کسب درآمد اکسی اینفینیتی سبقت گرفته و جایگاه اول را کسب کند. متاورس رقیب یعنی دسنترالند بعد از اینکه توکن MANA تقریباً 40 برابر شد، رتبه هفتم برترین‌های امسال را به خود اختصاص داد. ورود نهادهای به‌نام، سهم بزرگی در دستاوردهای SAND و MANA داشته است. در سه ماهه گذشته، غول‌های خرده‌فروشی مانند آدیداس و آندر امُر (Under Armor) به ترتیب با سندباکس و دسنترالند همکاری خود را اعلام کردند.

قاتلین اتریوم

  1. پالیگان با توکن متیک (MATIC): 14496 درصد
  2. ترا با توکن لونا (LUNA): 13808 درصد
  3. فنتوم (Fantom): 13007 درصد
  4. سولانا (Solana): 9374 درصد

      9. اولنچ (Avalanche): 2787 درصد

شکایت از کارمزدهای بالای تراکنش‌های اتریوم که به عنوان گس فی (Gas Fee) شناخته می‌شود یکی دیگر از بخش‌های آشنای فضای کریپتو در سال 2021 بود.

ازدحام در بزرگ‌ترین بلاکچین قرارداد هوشمند، کاربران را به جستجوی بلاک‌چین‌های مقیاس‌پذیرتر سوق داد و باعث رشد لایه‌های جایگزین و راه‌کار‌های مقیاس‌پذیری شد. این سال دستاوردهای نجومی را برای پروژه‌هایی مانند سولانا، پالیگان، ترا، فنتوم و اولنچ که قاتلین اتریوم شناخته می‌شوند، به ارمغان آورد که نیمی از جایگاه‌های 10 ارز دیجیتال برتر را از آن خود کردند.

میم کوین‌ها

  1. دوج کوین: 2943 درصد

      10.شیبا اینو: 1608 درصد

افزایش قیمت دوج کوین در نیمه اول سال آغاز شد و با کمک زیادی از سوی حساب توییتر ایلان ماسک، به بالاترین حد خود یعنی 0.74 دلار رسید. از ابتدای سال تا به امروز، این توکن نزدیک به 3000٪ رشد قیمتی داشته است.

با کاهش علاقه به دوج کوین در نیمه دوم سال، پروژه الهام گرفته از سگ‌ها با توکن شیبا اینو (Shiba Inu) توجهات را به خود جلب کرد و 1608 درصد رشد را به خود اختصاص داد. شیبا اینو در پایان توانست آخرین جایگاه را در بین 10 ارز دیجیتالبرتر امسال به خود اختصاص دهد.

 

منبع  coindesk.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.