حمله نظامی روسیه به اوکراین آغاز شد،بازار ارزهای دیجیتال به رنگ قرمز بازگشت

پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک برنامهٔ ملی اعلام کرد که ارتش او یک “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین انجام خواهد داد، بازارهای جهانی ارز دیجیتال و سهام سقوط کردند.

با طلوع خورشید در اوکراین، ارتش روسیه موشک‌هایی را به اطراف چندین منطقه از کشور از جمله پایتخت آن کیف و شهر خارکف پرتاب کرد. طبق گزارش‌ها، قیمت بیت کوین  امروز با 9.11 درصد کاهش به 34500 دلار رسیده است. اتریوم 12.70 درصد و ریپل 12.12 درصد سقوط کردند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با 8.65 درصد کاهش به 1.55 تریلیون دلار رسیده است. نوسانات در سایر شاخص‌های مالی مهم جهانی نیز مشهود بوده و اس‌اند‌پی‌فایوهاندرد (S&P 500) و میانگین صنعتی داوجونز (DJI) در یک ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد کاهش یافته‌اند. ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، که شش سال اول زندگی خود را در روسیه گذرانده، حدود ساعت 4 صبح به وقت جهانی در این مورد توییتی نوشته است:

“از تصمیم پوتین برای کنار گذاشتن امکان راه‌حل مسالمت‌آمیز مناقشات با اوکراین و وارد شدن به جنگ، بسیار ناراحت هستم. این اتفاق چیزی جز جنایت علیه مردم اوکراین و روسیه نیست. من می‌خواهم برای همه آرزوی امنیت کنم، اگرچه می‌دانم که امنیتی وجود نخواهد داشت. سرافراز باد اوکراین.”

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.