ترکیه اقدامات نظارتی خود را در قبال ارزهای دیجیتال اجرایی می‌کند

وزارت خزانه داری و دارایی جمهوری ترکیه مقررات مالیاتی و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را اعمال می‌کند.

به گزارش بخش ترکی سی‌ان‌ان، طبق ابلاغیه‌ای که امروز منتشر شده، وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه از این پس مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را اعمال می‌کند. این برنامه نظارتی بخشی از تلاش ترکیه برای مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی توصیف شده است.

ابلاغیۀ وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه در مورد سازمانهای مختلفی از جمله بانک‌ها، تیم‌های ورزشی و ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال اعمال می‌شود.

این سازمانها مشمول اقدامات نظارتی مهمی می‌شوند. ابلاغیه جدیدی که از سوی دولت منتشر شده، نشان می‌دهد که افراد حقیقی و شرکت‌هایی که درگیر فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال هستند، باید تمامی اطلاعات لازم برای مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی را به طور کامل در اختیار دولت قرار دهند.

بنابراین، مالیات دهندگان شرکت‌ها ملزم به ارائه اطلاعات مربوط به ذینفع واقعی به عنوان ضمیمۀ اظهارنامه مالیاتی موقت و اظهارنامه سالانه مالیات شرکت‌های ترکیه هستند.

اظهارنامه‌های موقت مالیاتی و اطلاعات ذینفع واقعی در ضمیمه اظهارنامه مالیاتی سالانه شرکت‌ها اعم از نام، نام خانوادگی، تابعیت، شماره هویت و آدرس ذینفعان، شماره تلفن، شماره نمابر و آدرس پست الکترونیکی است.

برای مؤدیانی که اطلاعات مورد نیاز را گزارش نمی‌دهند یا اعلان‌های ناقص یا گمراه کننده می‌دهند، طبق قانون، مجازات مربوطه لحاظ می‌شود .

بنابراین‌، ترکیه به لیست کشورهایی می‌رود که اقدامات نظارتی را علیه ارزهای دیجیتال اجرا می‌کند.

 

منبع: //u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.