تحت پوشش قرار گرفتن 17 هزار کشاورز کنیایی توسط شرکت بیمه‌ مبتنی بر بلاک‌چین

همکاری پروتکل غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین اتریسک (Etherisc) و شرکت ارائه‌دهنده بیمه خرد ACRE Africa به هزاران کشاورز در کنیا این امکان را داده است که با پرداخت مبلغی اندک تحت عنوان حق بیمه، ریسک‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی را پوشش دهند.

این پروژه اعلام کرد که به6000 کشاورز برای محصولات آسیب دیده تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قبل از پایان فصل مبلغی پرداخت خواهد شد.

این دو شرکت اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۷ هزار کشاورز کنیایی تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند. گفتنی است بنیاد اتریوم، جامعه چین‌لینک و همچنین بنیاد بیمه غیرمتمرکز از این پروژه حمایت کرده‌اند.

به عنوان بخشی از این ابتکار ، گفته می شود که کشاورزان خرده مالک می توانند برای دریافت پوشش محصولاتی که تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارند ، کمتر از 0.50 دلار حق بیمه پرداخت کنند – کنیا قبلاً هم از خشکسالی و هم از طریق سیل آسیب دیده است.

اتریسک، گزارش داده است كه با استفاده از سیستم پرداخت نقدی و سیار M-Pesa مبلغ به كشاورزان نیازمند داده می‌شود، پیش‌بینی می‌شود كه تقریباً 6000 مورد از دست رفته یا محصولات آسیب دیده قبل از پایان فصل جبران شود. کنیا میزبان تعداد زیادی مزارع گل است، اما در آن نیشکر، سیب زمینی شیرین، ذرت و سایر میوه‌ها و سبزیجات نیز پرورش می‌یابد.

بسیاری از آنها راه حل‌های بلاک‌چین را برای بسیاری از موضوعات ساکنان کشورهای آفریقایی مورد استفاده قرار داده اند؛ از استقلال مالی زنان گرفته تا پیشنهاد سیستم‌های رای‌گیری در بلاک‌چین برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد انتخابات با امنیت بیشتر. در زیمبابوه، یک برنامه مبتنی بر بلاک‌چین به کشاورزان محلی امکان ردیابی گاوها را می‌دهد، سیستمی که هدف آن سهولت در صادرات گوشت گاو و افزایش سود است.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.