بیمارستانی در عربستان از فناوری بلاکچین برای صدور گواهی‌های سلامت استفاده می‌کند

بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقاتی شاه فیصل عربستان سعودی اخیراً پس از اجرای “راه‌حل اعتبارسنجی دیجیتال” تبدیل به یکی از اولین پذیرندگان فناوری بلاکچین در این کشور شده است.

در نتیجهٔ به‌کارگیری این راه‌حل، بیمارستان اکنون می‌تواند گواهی‌های سلامت دیجیتال را مستقیماً روی بلاکچین منتشر کند که در آنجا توسط کادر پزشکی تأیید شوند. این استفاده از بلاکچین در راستای اهداف کشور عربستان برای افزایش دانش بلاکچینی و همچنین پذیرش این فناوری در مراقبت‌های بهداشتی است. در بیانیه‌ای که در این خصوص صادر شده آمده است: مرکز تحقیقاتی شاه فیصل اکنون قادر است به طور ایمن و به روشی بسیار سریعتر، کارآمدتر و راحت‌تر گواهی‌های سلامت بیمارستان را صادر، مدیریت، ردیابی و تأیید کند. کادر پزشکی یک ایمیل امن دریافت می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد گواهی تایید شده خود را در بلاکچین مشاهده کنند ویا مستقیماً آن را در کیف پول دیجیتال موبایل خود دانلود کنند.”

بر اساس اطلاعات موجود، مقامات تصمیم گیرنده در حوزهٔ  فناوری اطلاعات عربستان سعودی، بلاکچین را به عنوان یکی از فناوری‌های نوظهوری که قصد دارند در سال 2022 و پس از آن در اولویت قرار دهند، معرفی کرده‌اند.

 

منبع   bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.