بدون استیکینگ، سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال نمی‌توانند در برابر تورم پیروز شوند

تا نزدیک به انتهای سال 2021، روش اثبات سهام (PoS) خود را به عنوان مکانیسم اجماع منتخب توسط بلاکچین‌های جدید و نوآور فضای کریپتو ثابت کرده است. اتریوم 2.0، کاردانو، سولانا، پولکادات، ترا و لونا پنج مورد از 10 بلاکچین برتر این فضا هستند که از ماکانیسم PoS استفاده می‌کنند.

به گزارش کوین تلگراف و به نقل از ایرانیتال، دلیل این که چرا بلاکچین‌های PoS محبوب هستند را به راحتی می‌توان فهمید: توانایی به کارگیری توکن‌ها یعنی تأیید تراکنش‌ها و کسب پاداش در این فرآیند به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا سودی نه چندان زیاد اما مستمر کسب کنند و در عین حال امنیت شبکه بلاکچینی را که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند را بهبود می‌بخشد.

در حالی که بلاک‌چین‌ها پیشرفت‌هایی باورنکردنی دارند، محصولات و خدمات مالی در دسترس سرمایه‌گذاران بزرگ تلاش می‌کنند تا این روند را ادامه دهند. به عنوان مثال، از 70 محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله (ETP) موجود در بازار، 24 محصول نشان دهنده مالکیت توکن‌های استیکینگ هستند، اما تنها سه مورد از آن‌ها با استیکینگ سود ماهانه ارائه می‌دهند. دارندگان این ETPها نه تنها سود استیکینگ را از دست می‌دهند، بلکه به طور متوسط ​​بین 1.8 تا 2.3 درصد هزینه مدیریت دارایی پرداخت می‌کنند.

اما برای سرمایه گذاران توکن‌های PoS، رها کردن سود استیکینگ چیزی فراتر از یک فرصت از دست رفته است چرا که این امر به معنی نگهداری از یک دارایی بسیار تورمی است. از آنجایی که بازده پرداختی به سهامداران اساساً از توکن‌های تازه ضرب شده، تشکیل شده است، ارزش توکن‌های سهام‌گذاری نشده به طور مداوم نسبت به کل عرضه کاهش می‌یابد. بنابراین، پاداش‌های استیکینگ نشان دهندهٔ خلق ثروت نیست، بلکه توزیع ثروت بین هولدرهای منفعل تا سهامداران است.

جالب اینجاست که بسیاری از این سرمایه‌گذاران بزرگ که به طور منفعلانه‌ای توکن‌های PoS را هولد می‌کنند، در ابتدا در فضای ارزهای دیجیتال برای محافظت در برابر تورم دنیای واقعی شروع به سرمایه گذاری کردند، اما اکنون نرخ تورم بالاتری را در توکن‌های PoS خود تجربه می‌کنند.

بر اساس گزارش وب‌سایت Staked، متوسط ​​نرخ تورم عرضه برای 25 توکن برتر با مکانیسم PoS حدود 8 درصد است که بسیار بالاتر از تورم در دنیای واقعی است. در همین حال، کسانی که از روش استیکینگ توکن استفاده می‌کنند بازدهی بالاتر از نرخ تورم به دست می‌آورند، زیرا پاداش‌ آن‌ها نه تنها از توکن‌های تازه ایجاد شده بلکه از کارمزد تراکنش‌ها نیز تشکیل می‌شود. به طور متوسط، استیک کننده‌ها 6.4٪ در سال در بازده واقعی درآمد دارند.

 

منبع cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.