اولین پرونده کیفری علیه فیسبوک برای تبلیغات غیرقانونی کریپتو

یکی از ثروتمندترین افراد استرالیا اولین شکایت کیفری جهانی را علیه پلتفرم رسانه اجتماعی تحت مدیریت مارک زاکربرگ یعنی متا یا فیسبوک سابق به دادگاه برده است.

اندرو فارست، مدیر عامل شرکت گروه فلزات فورتسکیو (Fortescue)، یک پرونده کیفری علیه فیسبوک در استرالیا به دلیل ناکامی این شرکت در جلوگیری از تبلیغات کلاهبرداری با تصویر او تشکیل داده است. فارست ادعا کرده است که تبلیغات جعلی سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در فیسبوک از تصویر او برای ادعای اینکه این میلیاردر از طرح‌های سرمایه‌گذاری خاصی حمایت می‌کند استفاده کرده است و منجر به فریب بسیاری از افراد شده است. فارست در شکایت خود می‌گوید: “من این کار را به نمایندگی از استرالیایی‌های بی‌گناه انجام می‌دهم که توانایی لازم برای مقابله با شرکت‌هایی مانند فیسبوک را ندارند.” گزارش شده است که در پی شکایت این مدیرعامل استرالیایی، کمیسیون حمایت از حقوق مصرف کننده استرالیا (ACCC) تحقیقاتی را آغاز کرده است.

گفتنی است که فارست در نامه ای سرگشاده در نوامبر 2019 از مارک زاکربرگ خواست که نشان دادن تبلیغات جعلی در فیسبوک را که چهره او را به عنوان مهر تأییدی بر طرح‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد، متوقف کند؛ اما هیچ تغییر قابل ملاحظه‌ای در خط‌ مشی تبلیغاتی این رسانه‌ اجتماعی ایجاد نشد.

 

منبع  cryptopotato.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.