افزایش سود کلاهبرداران دنیای کریپتو همراه با افزایش جعل هویت ایلان ماسک.

کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده اخیرا متوجه شده است که سود کلاهبرداران ارزهای دیجیتال در دو ماه گذشته افزایش یافته است و این مسئله  به افزایش جعل هویت متقلبانه از چهره های برجسته مرتبط با دارایی های دیجیتال مانند ایلان ماسک، ارتباط نزدیکی دارد.

یافته ها نشان می دهند که کلاهبرداری های مربوط به ارزهای دیجیتال در اکتبر سال 2020 با شدت گرفتن تأثیرات همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، بسیار افزایش یافته و گزارش شده است که تقریباً 7000 نفر بیش از 80 میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را از طریق کلاهبرداری ها در طی شش ماه از دست داده‌اند.

این کمیسیون خاطرنشان می کند بسیاری از این سرقت ها از “کلاهبرداری های اهدایی” رخ داده است که در آن افراد شیاد به عنوان اشخاص مشهور یا تأثیرگذار ارزهای دیجیتال ظاهر می شوند و به دروغ قول می دهند که سپرده ارزهای دیجیتال ارسال شده به کیف پول خود را چند برابر کنند. کلاهبرداری بیش از 2 میلیون دلار دارایی دیجیتال در طی شش ماه گذشته به جعل هویت ایلان ماسک نسبت داده شده است.

داده ها یک افزایش دوازده برابری در خسارات ناشی از کلاهبرداری‌های ارز‌دیجیتال در هر سال نسبت به سال گذشته نشان می دهند.

در تاریخ 11 مه، Business Insider گزارش داد که کلاهبرداران از چهره مدیر عامل تسلا در برنامه Saturday Night Live استفاده کرده و 5 میلیون دلار DOGE (دوج کوین) به جیب زده‌اند.

در این طرح از قربانیان خواسته شد تا دوج کوین های خود را به یک آدرس جعلی منتقل کنند تا از این طریق دارایی خود را دو برابر کنند. از روز یکشنبه 9 مه، کمیسیون فدرال تجارت آدرس های کلاهبرداران را که حدود 9.7 میلیون Dogecoin به ارزش 5 میلیون دلار دریافت کرده بودند، شناسایی کرده است.

این کمیسیون خاطرنشان كرد كه افراد 20 تا 49 ساله، پنج برابر بیشتر از گروه های سنی بالاتر در كلاهبرداری ارزهای دیجیتال، خسارت می بینند.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.