استلار با اجرای هارد‌فورک پروتکل 17 بروزرسانی‌های حیاتی انجام می‌دهد

آپدیت امروز استلار مطابقت‌های رگولاتوری را برای بلاکچین استلار (XLM) به همراه می‌آورد.

 

امروز 1 ژوئن 2021، اعتبارسنج‌های Stellar (XLM) درباره یکی از مهمترین به روزرسانی‌های اخیر این شبکه رأی می دهند.

بر اساس اعلامیه رسمی بنیاد غیر انتفاعی توسعه بلاکچین استلار، اعتبارسنج‌های شبکه آن امروز در مورد به روزرسانی پروتکل 17 رای می دهند.

پروتکل 17 استلار به زودی ارائه می شود و ویژگی جدیدی را ارائه می دهد که صدور دارایی‌های قانونگذاری شده توسط رگولاتور‌ها را فراهم می‌کند.

اگر این هاردفورک تصویب شود، مکانیزم Asset Clawback (پس گرفتن اجباری یا با ترفند پول یا دارایی) یا بازپرداخت دارایی فعال می شود که توانایی استلار را در انطباق با الزامات نظارتی اوراق بهادار در حوزه های قضایی عمده ارتقا می بخشد. ویژگی های جدید به صادرکنندگان دارایی یا عوامل انتقال اجازه می دهد تا دارایی های خود را در شرایط خاص پس بگیرند.

برای فعال کردن این ویژگی، یک برچسب حساب جدید، تراست لاین جدید و برچسب‌های موجودی و عملیات جدید در سازوکار پروتکل مستقر می شوند.

صادرکنندگان می توانند دارایی های خود را برچسب گذاری کرده و به این طریق وجوه دزدیده شده از راه کلاهبرداری را پس بگیرند. همچنین می‌توانند به درخواست های نظارتی پاسخ دهند و حتی در صورت گم کردن کلید واژه‌ها یا رمز عبور خود، افرادی که خود تأیید کرده‌اند را قادر به بازیابی دارایی خود کنند.

توسعه دهندگان استلار اشاره کرده‌اند که این به روزرسانی موجودی‌ها و حساب‌های فعلی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و برای فعال کردن ویژگی‌های جدید، یک صادر کننده باید در دارایی های خود صریحاً گزینه “بازپرداخت فعال است” را علامت گذاری کند.

در راستای این اقدام توسعه دهندگان استلار ابراز امیدواری کرده‌اند که با اجرای “Asset Clawback”، کاربران بتوانند سرمایه‌ها، اوراق قرضه و سهام خود را توکنیزه کنند و خدمات مالی قانون‌گذاری شده را با اکوسیستم استلار ادغام کنند.

 

منبع u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.