اخبار روسیه و اوکراین: پوتین دو منطقه جدا شده را به رسمیت می‌شناسد، بایدن با تحریم پاسخ می‌دهد، ریزش شاخص‌های بورس آمریکا و بیت کوین

افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین در روز دوشنبه، معاملات آتی شاخص‌های بورس ایالات متحده را به پایین‌ترین سطح خود و بیت کوین را به پایین‌ترین محدودهٔ قیمتی اخیر خود رسانده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، احکامی را امضا کرد که به موجب آن‌ها استقلال جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را که هر دو در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به رسمیت می‌شناسد. کاخ سفید نیز در واکنش به این اقدام، فرمانی اجرایی داد که شهروندان آمریکایی را از مشارکت در سرمایه‌گذاری، تجارت و هرگونه امور مالی با این دو منطقه منع می‌کند. دولت بایدن همچنین هشدار داد که این اقدامات تنها یک دست گرمی برای تحریم‌هایی است که با همکاری متحدانش در صورت تشدید تنش بیشتر از سوی روسیه برنامه‌ریزی کرده است. اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، اقدام روسیه را “نقض آشکار قوانین بین‌المللی، تمامیت ارضی اوکراین و توافق‌نامه‌های مینسک” خواند.

بازارهای ایالات متحده برای تعطیلات بسته هستند، اما معاملات آتی پس از انتشار این خبر به پایین‌ترین سطح خود رسیدند، به طوری که شاخص نزدک 100 به میزان 1.9٪ و اس‌اندپی فایوهاندرد (S&P 500) 1.25٪ کاهش یافتند. بیت کوین نیز پس از سقوط به 37200 دلار در اوایل صبح دوشنبه توانست به بیش از 39000 دلار صعود کند، اما اکنون به پایین‌ترین محدودهٔ قیمتی اخیر خود یعنی 36900 دلار رسیده است.

 

منبع  coindesk.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.