احتمالاً اپل در حال ورود به صنعت گیم است

بر اساس شایعات جدید منتشر شده، شرکت اپل در حال کار بر روی ساخت یک کنسول بازی دستی به سبک کنسول‌های نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) است.

از قرار معلوم، قدرت پردازشی این کنسول از هرگونه عملکرد کنسول‌های مایکروسافت یا سونی در سال ۲۰۲۱ بهتر خواهد بود. این ادعا نیز تا حدودی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چراکه کنسول‌های دستی معمولاً با‌‌توجه‌‌‌‌ به ابعاد کوچکشان بسیار ضعیف‌تر از کنسول‌های خانگی هستند. بااین‌حال، در سطح کنسول دستی سخت‌افزار قطعاً مشکلی برای اپل ایجاد نمی‌کند؛ زیرا تراشه‌ٔ A15 Bionic و M1 بازی‌های فشرده سه ‌بعدی را می‌توانند کاملاً اجرا کنند و چندین برابر از پردازنده‌ٔ بسیار قدیمی نینتندو سوییچ قوی‌تر‌ند. علاوه بر این، ظاهراً اپل در حال مذاکره با تعدادی از استودیوهای شناخته شدهٔ بازی های ویدئویی از جمله یوبی سافت در مورد توسعهٔ بازی‌های دستگاه جدید خود است.

گفتنی است که اپل در سال 1996 کنسول بازی خود را با نام Apple Bandai Pippin راه‌اندازی کرد که تا حد زیادی ناموفق بود و پس از بازگشت استیو جابز به شرکت متوقف شد. شایعات در مورد تعامل مجدد این شرکت با بازار بازی‌های کنسولی از آن زمان به طور متناوب منتشر شده است اما هرگز به نتیجه نرسیده است.

 

منبع  gamerant.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.