آیا اتفاق قیمتی سال 2017 دوباره تکرار خواهد شد؟!

امروز شاهد اتفاق تازه‌ای در حوزۀ ارزهای دیجیتال بودیم و طی خبری دولت چین اقدام به ممنوعیت تمام فعالیت‌های ارزهای دیجیتال کرده است که این رفتار دولت چین یک ریشۀ تاریخی دارد و اقدام تازه‌ای نیست.

قیمت بیت‌کوین پس از انتشار این خبر با یک ریزش شدید مواجه شد و این امر می‌تواند خط حمایتی قیمت 40 هزار دلاری تاریخ 24 سپتامبر این رمزارز را به چالش بکشد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که این امر یک نوع زنگ خطر از سمت دولت  چین می‌تواند باشد اما برخی این را یک زنگ خطر بیهوده می‌دانند.

حال باید دید که این بخشی از شروع بازاری  گاوی است؟

داده‌های کوین‌تلگراف (cointelegraph) و تریدینگ‌ویو (tradingview) به ما نشان می‌دهد که پایین‌ترین قیمت ثبت شده در صرافی بین المللی bitstamp رقمی معادل 40.690 دلار برای بازار جفت ارز بیت‌کوین/دلار به ثبت رسانده که حدود 8% کاهش روزانه را داشته است.

این اتفاق طبیعی است که اخبار چین باعث ترس بسیاری از فعالان در حوزۀ رمزارزها و هولدرهای بیت‌کوین شده است ولی  برخی نسبت به این اتفاق واکنش خاصینشان نداده اند و رفتاری بی‌تفاوت را از خود نشان داده‌اند، زیرا بر این باورند که این اتفاقات ریشۀ تاریخی مشابه ممنوعیت سال 2017 دارد که در نهایت منجر به رشد چشمگیر قیمت این رمزارز در دسامبر همان سال شد و این خبر می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به بالاترین سطوح ممکن برساند درست مشابه اتفاقات و تصمیمات چهار سال قبل!

این اتفاق حتی برای تازه واردها به بازار ارزهای دیجیتال دیگر همچون گذشته شوکه‌کننده نبوده است به خصوص افرادی که  در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند به این واقعیت رسیده‌‌اند که دیگر به اندازۀ زمانی که برای اولین بار ممنوعیت فعالیت‌های ارزهای دیجیتال مطرح شد وحشت نکرده‌اند.

فردی با نام کاربری JohnSatoshiWhick در واکنش به این اتفاقات در توییتی  گفته است:

مشابه این اتفاقات در سال 2017 نیز اتفاق افتاد و با ممنوعیت بیت‌کوین، قیمت بیت‌کوین 30% ریزش داشت ولی بیت‌کوین در طی چند هفته توانست قدرت خودش رو دوباره به دست بیآورد و در دسامبر سال 2017 به بالاترین قیمت خود تا آن تاریخ دست پیدا کند. 

آنچه که بیشتر مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته در واقع فروش رمزارزها توسط تازه‌ واردها به این بازار است که با شنیدن این خبر دچار ترس شده و دارایی‌های خود را فروختند.

برای مثال یکی از هولدرهای بیت‌کوین که مدتی است در این بازار فعالیت دارد و از اخبار کشور   چین در این حوزه مطلع  بوده است در توییتر اعلام داشته  دارایی‌های خود را نگه می‌دارد و هیچ قصدی برای فروش آن ندارد اما فرد دیگری که به نسبت تازه وارد در این بازار بوده از این اتفاق تأثیر زیادی گرفته و اقدام به فروش دارایی خود کرده و در توییتر گفته :ترس باعث شده دارایی های خود را به فروش رساند.

این اقدام دولت چین،تمام زحمات چند روزه که باعث صعود بیتکوین شده بود را بی ثمر کرده مانند انتشار خبر شبکه لایتنیگ بیت‌کوین.اما این اتفاقات جلوی رشد بیت‌کوین را نخواهد گرفت.

اگر به بازار اسپات نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم که این اتفاق تأثیر بسیار کمی روی افت قیمت خواهد داشت و هنوز به  خط مقاومت 38.000 دلاری نزدیک نشده است.

در حال حاضر باید دید که این بار روند بازار و حرکت ارزهای دیجیتال به چه سمتی سوق پیدا می‌کند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.