یک شرکت ماینر مشکل تولید گازهای گلخانه‌ای استخراج بیت کوین را با روشی منحصر به فرد حل کرده است

کروزوانرژی، یک شرکت ماینینگ و طرفدار سوخت های پاک مستقر در کلرادو آمریکا، در حال برطرف سازی تأثیرات اقلیمی بیت کوین به روشی است که قبلاً دیده نشده است. این شرکت 128 میلیون دلار از سرمایه گذاران برای اهداف خود جمع کرده است.

استفاده گسترده از انرژی در بیت کوین از روند “استخراج (ماینینگ)” ناشی می شود. که در آن سیستم های محاسباتی پیچیده برای اعتبار سنجی معاملات در شبکه بیت کوین به کار گرفته می شوند و در عوض به عنوان پاداش توسط بلاکچین به ماینر ها (استخراج کننده ها) بیت کوین اهدا می شود

این فرآیند که “اثبات کار” یا PoW نامیده می شود در چند سال گذشته به دلیل استفاده زیاد از انرژی و محصولات جانبی که ظاهرا به محیط زیست آسیب می رسانند، سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

اما شرکت هایی مانند کروزو برای جبران این آسیب ها وارد عرصه شده اند؛ حتی در حالی که برخی معتقدند نگرانی های مربوط به انرژی و آب و هوا بیش از حد بزرگنمایی شده است.

بیت کوین پاک

طبق گزارشات، کروزو برای تأمین انرژی عملیات استخراج ارز دیجیتال خود می خواهد از گازهای اضافی که در پالایشگاه ‌ها سوزانده می ‌شود استفاده کند.

نحوه کار به این صورت است: راه حل این شرکت در سکوهای نفتی آماده “شعله ور شدن” (وسیله ایمنی مورد استفاده در پالایشگاه ها و تاسیسات پتروشیمی ) نهفته است. این شعله ها برای سوزاندن گازهای اضافی هیدروکربن استفاده می شوند که قابل بازیافت نیستند.

این بدان معناست که برای استخراج ارز های دیجیتال بجای استفاده از یک منبع انرژی اختصاصی، از انرژی های اضافی و دور ریز استفاده می شود.

سخنگوی شرکت Valor Equity که یکی از سرمایه گذاران کروزو است، در بیانیه ای گفت: “به طور کلی چاه هایی که کروزو با آنها کار می کند خودشان در حال سوختن هستند و در صورت عدم حضور کروزو نیز به این سوختن ادامه می دهند.”

انتشار متان یکی از بزرگترین عوامل موثر در اثر “گلخانه ای” است ، یک روند طبیعی که سطح زمین را گرم می کند و منجر به گرم شدن کره زمین می شود. متان گرمای بیشتری جذب می کند و سریعتر از کربن متلاشی می شود، به این معنی که کاهش انتشار آن می تواند به کند شدن پروسه گرمتر شدن زمین کمک کند.

از امروز، کروزو 40 مرکز داده کوچک را اداره می کند که از چنین گازهای طبیعی هدر رفته و شعله ور شده در ایالات داکوتای شمالی، مونتانا، وایومینگ و کلرادو استفاده می کنند. سال آینده بیش از 100 واحد را در ایالت های دیگری مانند تگزاس (مرکز ماینینگ جدید) و نیومکزیکو هدف قرار می دهد.

در همین حال، ایده بیت کوین “پاک” در حال رونق گرفتن است. همانطور که CryptoSlate ماه گذشته گزارش داد، Kevin O’Leary، سرمایه گذار Shark Tank گفت که او به دنبال سرمایه گذاری در شرکت های استخراج ارز دیجیتال با تولید کربن “صفر” است؛ وی همچنین اضافه کرد که او قبلا 3٪ از سهام خود را به این کار اختصاص داده است.

 

منبع: cryptoslate

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.