یکی از مؤسسین ریپل: بیت کوین برای حفظ سلطه خود باید استفاده از PoW (اثبات کار) را پایان دهد.

 

کریس لارسن (Chris Larsen)، یک از ‌بنیان‌گذاران ریپل و از سرمایه‌گذاران بزرگ XRP معتقد است که بیت کوین برای ادامه کار خود، باید فکری به حال معضل آسیب به محیط‌ زیست و استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار بکند.

لارسن در پستی در صفحه خود در روز چهارشنبه، با اشاره به نگرانی های فزاینده درباره اثر زیست محیطی بیت کوین، آسیب های عمده ناشی از PoW (الگوریتم اجماع اثبات کار) را تشریح کرد. به گفته این مدیر اجرایی، سکه های مبتنی بر PoW مانند بیت کوین (BTC) باید به سوی روش های عاری از کربن مانند اثبات سهام (PoS) یا اجماع فدرالی یا مواردی را که هنوز توسعه داده نشده اند، سوق بگیرند.

الگوریتم اجماع اثبات کار، مدلی است که برای استخراج بیت کوین از آن استفاده می‌شود. این مدل به مصرف انرژی بالایی که دارد شناخته شده است. دستگاه‌های قدرتمندی که آنها را تحت‌عنوان ماینر می‌شناسیم، برای استخراج بیت کوین با یکدیگر رقابت می‌کنند. در نهایت هر دستگاهی که معادلات پیچیده بیت کوین را زودتر حل کند، برنده این رقابت است و پاداش استخراج به وی تعلق می‌گیرد. همین رقابت بر سر استخراج بیت کوین باعث شده است تا هرروزه دستگاه‌های قدرتمندتری تولید و روانه بازار شوند که این خود به‌معنای مصرف برق بیشتر است.

طبق داده‌های پلتفرم دیجیکونومیست (Digiconomist)، کربنی که در اثر استخراج بیت کوین تولید می‌شود با کربن تولید شده در کل کشور بلغارستان برابر است. همچنین هر تراکنش بیت کوین می‌تواند انرژی موردنیاز بیش از یک ماه یک خانواده آمریکایی را تأمین کند.

لارسن اشاره کرد: “به باور من اگر بیت کوین می‌خواهد ارز دیجیتال اول و پیشروی بازار باقی بماند، این تغییر ضروری است. نیازهای انرژی روش PoW و تولید کربن آن به طرز غیر قابل قبولی زیاد است و بیت کوین به طور متوسط ​​سالانه 132 ترا وات بر ساعت انرژی مصرف می کند که معادل تقریباً 12 میلیون خانه در ایالات متحده است.”

بنیانگذار این شرکت اشاره کرد که آلت کوین های غیر PoW – از جمله Ethereum – 43٪ از کل ارزهای دیجیتال را بر اساس سرمایه بازار تشکیل می دهند، همچنین بسیاری از کوین های جدید تصمیم گرفته اند از روش PoW استفاده نکنند.

لارسن ذکر کرد که دفتر XRP حدود 9 سال است که برای تأمین امنیت شبکه و اعتبار سنجی معاملات از الگوریتم اجماع فدرالی استفاده می کند. وی گفت، برخی از آلت کوین های موفق جدید مانند Binance Coin (BNB) نیز نسخه PoS را استفاده می کنند.

اظهارات لارسن در حالی رخ داده است که سلطه بیت کوین در بازارهای ارزهای دیجیتال به طرز چشمگیری کاهش یافته است. در ماه مارس، شاخص تسلط بیت کوین برای اولین بار از اکتبر سال 2020 به زیر 60٪ کاهش یافت و با شتاب گرفتن بازار آلت کوین ها، بیت کوین همچنان سهم خود را از بازار از دست می دهد و شاخص تسلط در روز چهارشنبه به 50.7٪ سقوط کرد.

یک مجادله طولانی و بحثی قدیمی همیشه بین طرفداران PoW و PoS وجود داشته است که در آن طرفداران PoS هزینه های انرژی استخراج را بزرگترین مشکل PoW می دانند. جامعه بیت کوین و مونرو – برخی از بزرگترین طرفداران PoW – اغلب استدلال می کنند که PoS نمی تواند به سطح امنیت و غیر متمرکز سازی ارائه شده توسط PoW برسد.

نیکلاس نیکولاجسن، بنیانگذار کارگزاری ارز دیجیتال سوئیسی به نام Bitcoin Suisse، پیش بینی کرد هنگامی که شبکه اتریوم بتواند موفقیت الگوریتم PoS را ثابت کند، بیت کوین به سمت آن تغییر جهت می دهد.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.