یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های تاریخ ارزهای دیجیتال؛ بنیانگذاران افریکریپت با 3.6 میلیارد دلار بیت‌کوین ناپدید شدند

در یکی از بی سابقه‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ ارزهای دیجیتال، دو برادر که بنیان‌گذاران صرافی آفریکریپت (Africrypt) در آفریقای جنوبی بوده‌اند، با سرقت ۶۹۰۰۰ بیت کوین به ارزش 3.6 میلیارد دلار ناپدید شده‌اند.

یک شرکت حقوقی آفریقای جنوبی که به یاری سرمایه گذاران برای پیگیری این پرونده آمده است هنوز موفق به یافتن بنیانگذاران این صرافی که دو برادر به نام‌های امیر و رئیس کاجی هستند، نشده است.

گفته می‌شود که به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال در این خصوص اطلاع داده شده است تا در صورت اقدامی از طرف این دو برادر جهت فروش این بیت کوین‌ها مراجع قضایی را مطلع کنند.

این ماجرا دو ماه پیش، زمانی که برادران به سرمایه گذاران خود اطلاع دادند شرکت قربانی هک شده است آغاز شد.

در ماه آوریل، مدیر عامل شرکت امیر کاجی از همه سرمایه گذاران درخواست کرد که این هک را به پلیس یا وکلای خود گزارش نکنند زیرا این امر باعث کند شدن روند استرداد وجوه سرقت شده می‌شود.

اما زمانی که تعدادی از کاربران به دادستانی کیپ تاون مراجعه کردند، متوجه شدند که ۶۹۰۰۰ بیت کوین مورد سرقت قرار گرفته از کیف پول‌های صرافی به آدرس‌های درون زنجیره‌ای منتقل شده‌اند.

دادستانی و پلیس در حال جستجو برای یافتن این دو برادر هستند، اما با توجه به قوانین این کشور که ارزهای دیجیتال را به عنوان محصولات مالی به رسمیت نمی‌شناسد، پیگیری‌های قضایی با دشواری همراه است.

 

منبع  cryptobriefing.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427