یکی از بزرگترین بانک‌های سوئیس توکنی با پشتوانه طلا عرضه می‌کند

امروز 15 دسامبر، یک پلتفرم بانکداری ارزهای دیجیتال دارای مجوز در سوئیس یعنی بانک سبا (SEBA Bank)، توکنی با پشتوانهٔ طلای فیزیکی و قابل مبادله با آن را راه‌اندازی کرده است.

سبا ادعا کرد که به دلیل ماهیت سازگار با مقررات و نوسانات پایین قیمت این فلز گران‌بها، توکن مذکور مبتنی بر طلا می‌تواند به عنوان یک استیبل کوین برای معاملات درون زنجیره‌ای استفاده شود. به عبارت دیگر، طراحی این توکن با پشتوانهٔ طلا به نوعی شبیه به استاندارد طلا است که در آن ارزهای فیات مانند دلار با قابلیت مبادله با طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شوند. البته در حال حاضر هیچ کشوری در جهان بر اساس استاندارد طلا یا نقره ارزهای خود را پشتیبانی نمی‌کند. در خصوص این خبر، مدیر عامل بانک سبا گفته است: “طلا نقش مهمی در بازارهای سرمایه ایفا می‌کند. با ارزش بازار بیش از 11 تریلیون دلار، به سرمایه گذاران یک پوشش مطمئن در برابر تورم و ذخیرهٔ ارزشی بدون توجه به تلاطم‌های اقتصادی ارائه می‌دهد.”

جالب است بدانید ریچیارد نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1971 این استاندارد طلا برای دلار آمریکا که معادل یک اونس طلا برای هر 35 دلار آمریکا بود را حذف کرد و باعث شوکی در اقتصاد جهان شد.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.