گسترش دارایی های وثیقه اي و به روزرسانی موتور ضد انحلال توسط MakerDAO

پروتكل استيبل كوين و وام دهي غيرمتمركز يعني MakerDAO، يك راي گيري به منظور افزودن توكن هاي جديد به عنوان وثيقه را آغاز كرده است.

تعدادی از انواع وثیقه های جدید برای MakerDAO پیشنهاد شده است، که به طور بالقوه تعداد دارایی های دیجیتالي که اکنون می توانند برای ضرب استيبل كوين آن با نام DAI استفاده شوند را افزايش مي دهد. رأی گیری از 19 آوریل آغاز شده است و چهارده روز ادامه خواهد داشت.

هفت توكن به عنوان وثیقه براي Maker پیشنهاد شده است، از جمله Moss Carbon Credit (MCO2), Rocket Pool’s staked Ethereum (rETH), the 1inch decentralized exchange token (1INCH), and the BadgerDAO Sett token (bBADGER).

سه توكن ارائه دهنده نقدینگی یا LP از جمله توکن SushiSwap’s DAI / USDC LP ، توکن Uniswap’s DAI-PAX LP و Uniswap’s GUSD-DAI LP نیز به عنوان وثیقه احتمالی رای گیری می شوند.

در صورت تصویب، این دارایی ها می توانند به عنوان وثیقه پذيرفته شوند تا از ایجاد DAI جدید پشتیبانی کنند.

جامعه MakerDAO همچنين در حال رای گیری در مورد یک طرح پیشنهادی برای ارتقاء سیستم تسويه خود با نام MIP-45 است. براي اطمینان از اینكه تمام استيبل كوين هاي تولید شده با استفاده از خزانه های Maker به اندازه كافی توسط وثیقه پشتیبانی می شوند ، كه میزان آن بسته به دارایی متفاوت است، تسويه ها توسط Maker براي تأمین میزان وابستگی DAI به دلار آمریكا، انجام می شود.

این پروتکل در سال گذشته در حال کار بر روی یک نسخه ارتقا یافته در پاسخ به “سقوط پنجشنبه سیاه” در مارس 2020 بود که وثیقه میلیون ها کاربر پس از سقوط قیمت Ethereum در حدود 50٪ در کمتر از 30 ساعت منحل شد.

Maker موتور ضد انحلال (ليكوييد انجين) جدید را به عنوان افزایش دهنده قابليت پیش بینی و امنیت پروتکل توصیف می کند:

“از نظر عملکرد، سیستم جدید ضد انحلال، امنیت، پیش بینی و تمرکززدایی بیشتری را فراهم می کند و مشارکت گسترده جامعه Maker و بخش DeFi را به طور کلی تسهیل می کند.”

در صورت تصویب پیشنهاد، چندین تغییر در قراردادهای هوشمند آن از جمله افزایش “آستانه خاموش کردن اضطراری” از 50 هزار میکر (ارز دیجیتال MakeDAO) به 75 هزار میکر اعمال خواهد شد. اين مکانیسم یک ویژگی امنیتی مهم است که به سیستم اجازه می دهد تا خاموش شود و وثیقه پایه ای آن را برای بازخرید توسط Dai و دارندگان سپرده در دسترس قرار دهد.

اصلاحات پیشنهادی دیگر شامل اصلاحات در مدل حراج برای تسویه وثیقه سپرده، ادغام تجميعي DeFi برای امکان رقابت بیشتر بین پیشنهاد دهندگان و دسترسی بيشتر به نقدینگی بازار و پشتیبانی وام فلاش است.

در زمان نگارش این خبر، تقریباً 000،26 میکر در حمایت از اين پیشنهاد به عنوان بیعانه قرار گرفته است. همانطور که توسط Cointepegraph گزارش شده، قیمت MKR (میکر) در اواسط آوریل از 4000 دلار فراتر رفت.

به گفته CoinGecko ميزان Dai در گردش از ابتدای سال تقریباً 200٪ افزایش یافته و به 3.4 میلیارد دلار رسیده است.

 

منبع: cointelegrap

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.