گسترش آگاهی عمومی در مورد ارزهای دیجیتال در ایران.

مجلس به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB) و وزارت فرهنگ دستور داده است که برای گسترش آگاهی عمومی در مورد ارزهای دیجیتال و جزئیات مربوط به عملکرد صرافی‌های ارزهای دیجیتال، اقدامات لازم را انجام دهند.

علاقه به پول غیرمتمرکز طی چند ماه گذشته به سرعت در حال افزایش است و ایرانیان بیشتر و بیشتر در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

هفته گذشته، CBI با هشدار نسبت به معاملات ارزهای دیجیتال، به شهروندان گفت كه سرمایه گذاری آنها در معرض خطر است. با این حال، در ماه آوریل، رگولاتورها به بانک‌ها و صرافی‌های محلی اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال استخراج شده در ایران را برای پرداخت واردات دادند.

این اقدام تلاشی برای دور زدن تحریم های ایالات متحده است و طبق انجمن ایران فین تک، استفاده از ارزهای دیجیتال به شرکت‌های ایرانی کمک کرده است تا محدودیت‌های خدمات بانکی  حمل و نقل و بیمه را از سر راه بردارند.

کارشناسان با آگاهی از این صنعت، مقامات دولتی را نسبت به اتخاذ اقدامات شتابزده هشدار داده‌اند و قانونگذاران از رگولاتورهای بازار سرمایه خواسته اند تا راهی برای  سرمایه‌گذاری و تسهیل معاملات قانونی ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

طبق بیانیه اخیر محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان مجلس در حال تنظیم مقررات و چارچوبی برای معاملات ارزهای دیجیتال در جمهوری اسلامی هستند.

منبع:news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.