گرجستان تصمیم به راه اندازی ارز دیجیتال ملی گرفته است.

بانک ملی گرجستان اعلام کرد که در حال بررسی راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC در این کشور است.

روز چهارشنبه بانک مرکزی در اطلاعیه ای به صدور ارز دیجیتال ملی به منظور “افزایش کارایی سیستم پرداخت داخلی و شمول مالی” اشاره کرد. NBG یا بانک ملی گرجستان اعلام کرد که از شرکتهای فین تک و سایر موسسات مالی برای مشارکت در این پروژه دعوت خواهد شد.

 گفتنی است که نام دیجیتال جل (Digital Gel)، برای ارز دیجیتال ملی گرجستان برگزیده شده که از نماد پول ملی این کشور یعنی لاری برگرفته شده است.

در این اطلاعیه آمده است: “ارز دیجیتال ملی وعده شکوفایی ارزش فوق العاده مدل های نوآورانه تجاری را در جهت منفعت جامعه می دهد، همچنین معرفی این ارز می تواند باعث تسهیل ارتباط بین مشتریان و فروشنده ها، کمک به معرفی فن آوری های جدید مالی، بهبود شمول مالی و کمک به جمعیت بدون حساب بانکی شود.”

در این حین این بانک به خطرات احتمالی راه اندازی ارز دیجیتال ملی با توجه به “جدید و متحول ساز بودن” آن اشاره کرد و گفت كه ممكن است آزمايشات گسترده ارز دیجیتال ملی را در محيطی كنترل شده انجام دهد تا از عملکرد آن مطمئن شود، اما هيچ جزئياتي درباره جدول زماني به منظور راه اندازي ارائه نداد.

کشور گرجستان با جمعیتی تقریباً 4 میلیون نفری و تولید ناخالص داخلی در حدود 15 میلیارد دلار، یکی از ده ها کشوری است که اخیرا شروع به بررسی ارز دیجیتال ملی کرده اند.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.