کریستیانو رونالدو توکن غیر مثلی جایزه بهترین گلزن یورو 2020 را دریافت می‌کند

با وجود حذف شدن تیم ملی پرتغال در مرحله گروهی در مسابقات یورو 2020، ستارهٔ این تیم همچنان مقام گلزن برتر رقابت ها را کسب کرد.

کریستیانو رونالدو بازیکن فوتبال پرتغال یکی از اولین بازیکنان یوفا است که جایزه بهترین گلزن را در قالب کالاهای کلکسیونی دیجیتال مبتنی بر بلاکچین یا توکن‌های غیر مثلی دریافت می‌کند.

این جایزه به بازیکنی اهدا می‌شود که بیشترین گل را در یورو 2020 به ثمر رسانده است. پیش از این، این جایزه فقط به صورت یک جام فیزیکی اهدا می‌شد.

این مجموعهٔ دیجیتال با مشارکت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و شرکت غول پرداخت‌ چینی به نام علی‌ پی (Alipay) ساخته شده و بر روی شبکه آنت‌چین (AntChain) قرارداده شده است.

گفته می شود که یک هش کد مخصوص پایین جام فیزیکی رونالدو حک می‌شود که مربوط به یک مجموعهٔ دیجیتالی منحصر به فرد در آنت‌چین است. آنت‌چین یک شبکه بلاکچین است که توسط شرکت وابسته به علی‌ پی به نام انت‌گروپ (Ant Group) ساخته شده است.

البته آن‌ها در بیانیه خود صراحتاً به اینکه جایزهٔ مورد نظر توکن غیرمثلی یا محصولی دیگر است، اشاره نکردند، اما توصیف آن‌ها از این جایزه نشان می‌دهد که توکن غیرمثلی بوده است.

گفتنی است که پاتریک شیک از جمهوری چک و کریم بنزما از فرانسه که به ترتیب جوایز نقره و برنز بهترین گلزن‌های جام ملت‌های اروپا را دریافت کردند نیز نسخه‌های دیجیتالی جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

 

منبع  decrypt.co

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.