کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر 40 هزار دلار

داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین برای اولین بار در شش هفتۀ گذشته به زیر40 هزار دلار رسیده است.

تحلیل‌گران، رئیس کمیسیون بورس آمریکا را، دلیل اصلی سقوط بازار می‌دانند.

در ساعات آغازین روز ۲۲ سپتامبر، قیمت بیت‌کوین تا ۳۹,۶۵۰ دلار کاهش یافت که نسبت به قیمت آن در آغاز روز قبل، یعنی ۴۷,۳۰۰ دلار، ۱۶ درصد و نسبت به قیمت50 هزار دلاری آن در روز ۷ سپتامبر، ۲۵ درصد اصلاح و کاهش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بین‌کوین به سطح ۴۲,۰۰۰ دلار برگشته و در این محدوده معامله می‌شود.

بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی نبود که چنین سقوطی را در ساعات گذشته تجربه کرد. طبق داده‌ها، ۲۹ ارز دیجیتال از میان ۳۰ ارز برتر بازار با سقوط همراه بودند.

شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که ترس شدید در بازار حاکم است.

این سقوط پس از آن رخ داد که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس فدرال رزرو، طی صحبت‌هایی استیبل کوین‌ها را «ابزار قمار» خواند. از سوی دیگر، بسیاری از فعالان این حوزه، این سقوط را اتفاقی مثبت ارزیابی کردند. به‌گفته آنها، سقوط به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار فرصتی عالی برای خرید بیت کوین در کف است.

مایکل نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرد که مضطرب نیست. وی گفته ۴۰ هزار دلار سطحی پراهمیت برای بیت‌کوین به حساب می‌آید و تا زمانی که قیمت در زیر این سطح تثبیت نشده باشد، وضعیت بازار خوب است.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.