کارمندان سابق پی پال شبکه پرداخت فرا‌مرزی غیرمتمرکز را در الگوراند راه‌اندازی کردند

دو کارمند سابق پی پال در بخش تجارت و فناوری، یک سیستم پرداخت بین مرزی را با هدف “پرداخت سریع تر، ارزان‌تر و شفاف‌تر” راه اندازی کرده‌اند.

روز سه شنبه، شرکت زیرساخت فین‌تک Six Clovers در اطلاعیه ای اعلام کرد که شبکه Rapid خود را راه اندازی کرده است که بانک‌ها، تریدر‌ها و ارائه دهندگان پرداخت را به هم متصل می کند و به مشتریان امکان می دهد با ارزهای دیجیتال و فیات معامله کنند.

این شبکه توسط کارمندان سابق پی پال به نام‌های جیم نگوین و ناس کاویان تأسیس شده و توسط شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر بوردرلس کپیتال (Borderless Capital) پشتیبانی می‌شود، این شبکه بر روی بلاکچین الگوراند (Algorand) ساخته شده است.

مدیر عامل شرکت الگوراند، استیو کوکینوس گفت: ” سیکس کلاورز در حال ایجاد پلی بین سیستم مالی سنتی و غیرمتمرکز است، و همچنین دسترسی به محصولات و خدمات دیجیتال نسل جدید را گسترش می دهد.”

این پروژه مدعی شده است که شبکه آن راه جایگزینی برای ارائه دهندگان پرداخت عرضه می‌کند که هم اکنون از پروتکل SWIFT برای پرداخت‌های بین مرزی استفاده می کند. رپید از کوین USD (USDC) برای ارائه ارز فیات در بلاکچین الگوراند استفاده می کند، همچنین معاملات نظیر به نظیر را ممکن می‌کند و طبق گزارشات می تواند تا 46000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.