کاربران رمزنگاری خواستار بازگرداندن مشاور دولت پاکستان پس از استعفای ناگهانی هستند

بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی یک کمپین آنلاین را خطاب به عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور بازگرداندن مشاور دولت حامی رمزنگاری یعنی ضیاءالله بنگاش آغاز کرده اند.

روز شنبه، بنگاش مشاور علوم،  فن آوری و فناوری اطلاعات محمود خان که رئیس ارشد استان خیبر پختونخوا است، اعلام کرد که از سمت خود استعفا خواهد داد.

بنگاش در توجیه تصمیم خود برای ترک نقش مشاوره علیرغم مسئولیت ها در حوزه انتخاباتی خود، به “شرایط اجتناب ناپذیر” اشاره کرد – او قبلاً به عنوان عضو مجمع نمایندگان ایالت خیبر پختونخوا یا KP خدمت می کرد. گفته می شود که خان هنوز استعفای وی را به طور رسمی قبول نکرده است.

جدایی ناگهانی شخصی که به عقیده بسیاری از کاربران رمزنگاری در پاکستان، طرفدار پروژه های بلاکچین و ارز دیجیتال است، باعث واکنش سریع کاربران توییتر شد. چند ساعت از اعلامیه بنگاش نگذشته بود که بسیاری از آنها هشتگ “WeWantZiaBangashBack” (ما خواستار بازگشت ضیاء بنگاش هستیم) را با بیش از 23900 توییت در این کشور نشر دادند. برخی تهدید کردند که از رای دادن به نخست وزیری عمران خان در انتخابات بعدی که در سال 2023 است، خودداری کنند.

اسد شاه با تگ کردن حساب توییتر نخست وزیر گفت: “او تنها فردی در سیاست است که رمزنگاری و فناوری را می فهمد.”

یاسن علی گفت: “ضیا بنگاش تنها کسی بود که به بازگرداندن رمزنگاری به کشور ما کمک کرد.” “ما می خواهیم ضیا بانگاش برگردد. @ImranKhanPTI او را برگردانید وگرنه دفعه دیگر به شما رای نمی دهیم.”

برخی دیگر در مورد دلایل استعفاء ناگهانی حدس و گمانه هایی زده اند و بسیاری ادعا می کنند که گروه های مافیایی محلی در تلاش برای جلوگیری از ترویج فناوری نوآورانه، بنگاش را تحت فشار قرار داده اند تا آنجا را ترک کند. در میان آنها Waqar Zaka، طرفدار و اینفلوئنسر رمزنگاری بود که پیش از این به ایجاد یک کمیته فدرال برای ایجاد سیاست ارزهای رمزپایه در منطقه کمک کرده بود.

زکا گفت: “شخصی که رمزنگاری را به خیبر پختونخوا آورد و سخت تلاش می کند تا بتواند کسب درآمد از فیسبوک را به پاکستان بیاورد استعفا داد، می دانید چرا؟” “از آنجا که احمقانی در دولت وجود دارند که نمی خواهند کاری انجام دهند و هر کسی مانند ضیا را نیز متوقف می کنند. ما خواستار بازگشت او هستیم  @ImranKhanPTI.”

شخصی که برای استخراج رمزنگاری و درآمد زایی در فیس بوک سخت کار کرده است بیرون رفته،@ImranKhanPTI چرا؟ هر کسی که برای صنعت IT کار می کند توسط مافیا نابود می شود. #WeWantZiaBangashBack

Waqar Zaka (@ ZakaWaqar)  18 آوریل 2021

بنگاش به عنوان مشاور فن آوری و طرفدار رمزنگاری، مرتباً درباره اقدامات دولت در پاکستان که می تواند به طور بالقوه بر محیط نظارتی رمزنگاری تأثیر بگذارد، توئیت می کرد. یکی از آخرین پست های او قبل از اعلام استعفا این بود که رضا باق، رئیس بانک دولتی پاکستان، در سی ان ان گفت که این کشور با دقت در حال بررسی برای صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است. علاوه بر این، وی از تلاش های استان KP برای “اقدام به منظور قانونی کردن ارز رمزنگاری شده و استخراج رمزنگاری در پاکستان” گزارش داد.

محمد خان که ادعا کرد عضو تیم رسانه های اجتماعی در پشت حزب سیاسی مرکز این کشور که بنگاش و نخست وزیر هر دو عضو آن هستند به نام “تحریک انصاف پاکستان” است، گفت: “برای پیشرفت ملت، پاکستان به انقلاب دیجیتال نیاز دارد و انقلاب دیجیتال نیاز بهZiaBangashPTI دارد. “@ImranKhanPTI @IMMahmoodKhan سیاست را کنار بگذارید، رویاهای ما را خرد نکنید و بگذارید پاکستان رشد کند.”

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.