پلتفرم مبادله ارز دیجیتال Hotbit پس از حمله سایبری، کلیه خدمات خود را تعطیل کرده است.

در یک اطلاعیه در وب سایت این پلت فرم آمده است: “هات بیت از ساعت 08:00 بعد از ظهر UTC ، 29 آوریل 2021، دچار حمله سایبری جدی شد که منجر به فلج شدن برخی از خدمات اساسی شد”.

گزارش شده است که هکرها در دستیابی به کیف پول های Hotbit ناموفق بوده اند اما موفق شده اند پایگاه داده کاربران این پلتفرم را به خطر بیندازند. بنابراین، تیم هات بیت به مشتریان توصیه کرده است که با نهاد‌هایی که ادعای می‌کنند نمایندۀ صرافی هستند،هیچ ارتباطی برقرار نکنند.

با توجه به اینکه تمام عملیات عادی در حال حاضر متوقف شده اند، هات بیت همچنین نشان داد که معاملات معلق برای جلوگیری از ضرر لغو می شوند. همچنین، صرافی متعهد شد که در طول مدت نگهداری، خسارات ناشی از وجوه قابل معامله در بورس را که در پلتفرم خود قرار دارد، متحمل شود.

طبق اعلام هات بیت، نگهداری حداقل هفت روز با گزارش هایی مبنی بر اینکه تحقیقات و ارتقا  سیستم ممکن است به مدت دو هفته طول بکشد، ادامه خواهد داشت.

الکس ژو، رئیس امنیت هات بیت، خطاب به کاربران در گروه تلگرامی صرافی، گفت: که وجوه کاربر تحت تأثیر حمله قرار نگرفته است ، او اظهار داشت: “مهاجم برای سرقت وجوه سعی در ورود به سرور کیف پول داشت اما این اقدام موفق نبود و بودجه همه کاربران ایمن است. ”

وی گفت: “در همان زمان، هات بیت در حال انتقال تمام وجوه موجود در کیف پول گرم به کیف سرد است، جزئیات کل ادغام را می توان روی زنجیره مشاهده کرد.”

این زنجیره نشان می دهد که در حال حاضر حدود 14 میلیون دلار در چندین altcoin نگهداری می شود.

با این حال، مدت زمانی که برای تعمیر و نگهداری در نظر گرفته می شود، باعث نارضایتی قابل توجهی در میان کاربران Hotbit می شود.

ترس از کلاهبرداری قابل لمس است. اوایل ماه آوریل  دو مبادله عمده در ترکیه آفلاین شد و مدیران آنها با میلیون ها دلار بودجه کاربر فرار کردند. هر دو حادثه منجر به دستگیری گسترده توسط سازمان های اجرای قانون شده و همچنین برنامه ریزی های دولت برای ایجاد یک بانک مرکزی برای مبادلات ارزهای دیجیتال در ترکیه شده است.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.