پروتکل حفظ حریم خصوصی اتریوم به آربیتروم راه می‌یابد

تیم توسعهٔ اتریوم اعلام کرده است که راه‌حل فنی حفظ حریم خصوصی این ارز دیجیتال به نام تورنادو کش (Tornado cash)، قرار است به راه‌کار مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم یعنی آربیتروم (Arbitrum) افزوده ‌شود.

بر اساس اعلامیهٔ 29 نوامبر تیم توسعهٔ اتریوم، استقرار تورنادو کش در آربیتروم به کاربران این امکان را می‌دهد که از تمام مزایایی که یک راهکار لایه 2 می تواند ارائه دهد استفاده کنند و تراکنش های ارزان‌تر یکی از بزرگترین دستاوردهای این ادغام خواهد بود. تیم توسعهٔ تورنادو کش نیز معتقد است که این استقرار به کاربران بیشتری اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های ارز دیحیتال خصوصی که در آن فرستنده و گیرنده پنهان خواهند بود، را انجام دهند و در عین حال از هزینه‌های بالای گس در اتریوم رهایی پیدا کنند. طبق گفتهٔ این تیم، تراکنش‌های لایه دوم حدود 95 درصد ارزان تر از تراکنش‌های لایهٔ 1 اتریوم هستند. برای استفاده از تورنادو کش در آربیتروم، کاربران باید ابتدا توکن‌های ETH، ERC-20 و ERC-721 را به کمک آربیتروم بریج (Arbitrum Bridge) از لایه اول اتریوم به آربیتروم ارسال کنند.

گفتنی است که در حال حاضر آربیتروم بزرگترین راهکار افزایش مقیاس پذیری در اتریوم با 2.68 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده است که 39٪ از سهم بازار راهکارهای لایه 2 را تشکیل می دهد.

 

منبع cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.