وزیر سابق خزانه‌داری ایالت متحده، موضع خود درباره بیت‌کوین را تغییر داد

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری دولت دونالد ترامپ در جریان مصاحبه با اسکواک باکس شبکه سی‌ان‌بی‌سی مواضع جدیدی دربارۀ بیت‌کوین اتخاذ کرد و گفت که خرید بیت‌کوین “کاملا خوب” است.

او دربارۀ بیت‌کوین در این برنامه گفت: اگر مردم بخواهند بیت‌کوین بخرند، تفاوتی با خرید طلا و دارایی‌های دیگر ندارد و خوب است. من نمی‌خواهم در کارنامۀ شخصی خود بیت‌کوین داشته باشم، اما اگر مردم بخواهند، خیلی خوب است.

او در ادامه گفت که بیت‌کوین باید تحت نظارت و تنظیم قرار بگیرد.

خود منوچین اعتراف می‌کند که در دوران وزارت خود مواضع تندی علیه بیت‌کوین اتخاذ کرده بود  ولی از زمان ترک پست وزارت خزانه‌داری مواضعش تکامل پیدا کرده است. اما او هنوز هم بیت‌کوین را در کارنامۀ شخصی خود ندارد.

منوچین می‌گوید که فناوری بلاک‌چین واقعا خارق‌العاده است، چرا که بسیاری از کارها در امور فین‌تک و فایننس را امکان پذیر می‌کند.

در یک نظرسنجی که در فوریه 2020 اجرا شد، وی را بزرگترین تهدید برای ارزهای دیجیتال نشان داد.

در مصاحبه ای در ژوئیه 2019، مانوچین بیت‌کوین را با یک “حساب بانکی به شماره سوئیس” مقایسه کرد و نگرانی‌ها را در مورد فعالیت‌های مالی غیرقانونی افزایش داد.

بر اساس کتابی که توسط جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی نوشته شده است  دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، به منچوین شخصاً دستور داده اسَت که “به دنبال بیت‌کوین برود”.

جانت یل ، جانشین منوچین، هنوز هیچ علاقه‌ای به بیت‌کوین و به طور کلی صنعت ارزهای دیجیتال نشان نداده است. در ماه فوریه، او ضمن انتقاد از سخنان قبلی منوچین، بیت‌کوین را “بسیار ناکارآمد” خواند.

 

منبع: /u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.