همزمان با کاهش قیمت بیت کوین توکن‌های مبتنی بر اثبات سهام که انرژی کمتری مصرف می‌کنند روند صعودی می‌یابند

بازارهای ارز دیجیتال در چند وقت اخیر بسیار بی‌ثبات بوده و برخی از دارایی های دیجیتال طی سه روز گذشته با بیش از 30٪ کاهش قیمت مواجه شده اند. اما در همین حین تمام ارز‌های دیجیتال عملکرد بدی نداشته اند و ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم های اجماع اثبات کار (PoW) استفاده نمی‌کنند، پس از جنجال اخیر تسلا و انتقاد ایلان ماسک از بیت کوین عملکرد خوبی داشته‌اند و دفترهای توزیع شده‌ای که از نود‌های اعتبار سنج و بلاک چین های اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کنند، در روزهای اخیر سودهای دو رقمی را شاهد بوده‌اند.

به محض اینکه ایلان ماسک و تسلا مناقشه مربوط به الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) را به‌راه انداختند، چند بلاکچین که از انرژی کمتری استفاده می کردند و الگوریتم‌های اجماع متفاوت سودهای عظیمی را تجربه کردند. به عنوان مثال، cardano (ADA) یک اوج قیمت تاریخی به میزان 2.37 دلار در هر واحد را در روز شنبه ثبت کرد.

در همین حال، XRP نیز که از الگوریتم اجماع PoW استفاده نمی‌کند، درصد زیادی رشد نکرده است اما توانسته در دوره رکود ثابت بماند.

Polkadot (DOT) نیز دارای یک بلاکچین اثبات سهام است و همچنان پس از اظهارات نگرانی زیست محیطی ایلان ماسک سودآور باقی مانده است.

علاوه بر این Stellar (XLM)، polygon (MATIC) و peercoin (PPC) نیز سه ارز دیجیتالی هستند که در این میان به لطف بهره بردن از الگوریتم اجماع اثبات سهام، روندی صعودی را در چند روز گذشته شاهد بوده‌اند.

 

منبع: news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.