همراه اول از طراحی و توسعه بلاکچین منحصر به فرد خود به نام ” همراه” خبر داد

به گزارش همراه اول، امروزه تکنولوژی بلاکچین تبدیل به یکی از موضوعات روز شده است و کمتر صنعتی است که در آینده، خود را با این تکنولوژی هماهنگ نکند.

شرکت همراه اول به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تکنولوژی و یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اپراتورهای منطقه قصد دارد از ظرفیت‌های تکنولوژی بلاکچین استفاده کند.برای رسیدن به این هدف، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در نظر دارد توکن اختصاصی همراه اول و پلتفرم بومی بلاکچین را طراحی و پیاده‌سازی نماید. در این شبکه بلاکچینی یک توکن اصلی به نام ارز دیجیتال “همراه” وجود دارد که کاربران می‌توانند با آن از خدمات تعریف شده استفاده کنند. این خدمات شامل پرداخت‌های مربوط به انواع خدمات همراه اول مانند خرید بسته اینترنت است و به مرور زمان گسترش خواهد یافت. هدف همراه اول از انجام این پروژه دستیابی به تکنولوژی ارتباطی CPRI و همچنین رمزگشایی ارتباط RRU و BBU و ارتباط دهی دو برند مختلف از این تجهیزات و رفع محدودیت ایجاد شده توسط شرکت‌های سازنده RRU و BBU است. این پروژه بومی‌سازی و تأمین نیاز به شبکه بلاکچین تحت مجوز برای کسب و کارهای مبتنی بر بلاکچین در داخل کشور، ایجاد مدل‌های کسب و کار جدید و ارائه سرویس‌های نوین مالی و غیرمالی توسط همراه اول و ایجاد یک بستر غیرمتمرکز، شفاف و ایمن با پتانسیل انجام تعاملات مالی در کشور از جمله ضروریات اجرای این پروژه به حساب می‌آید.

دستاوردهای این پروژه نیز شامل شبکه بومی بلاکچین با قابلیت توسعه افقی و عمودی، توکن اصلی شبکه به نام ارز دیجیتال همراه، توکن وفاداری با قابلیت تبدیل به ارز دیجیتال همراه و بالعکس، توکن پایدار با پشتوانه دارایی خارج از بلاکچین، توکن پایدار با پشتوانه سایر توکن‌ها و همچنین صرافی غیرمتمرکز جهت تبادلات توکن‌های موجود و آینده می‌شود.

تمامی حوزه‌های کسب و کار که نیازمند تعامل چند عضو بر پایه شفافیت، امنیت، عدم اعتماد، و اتوماسیون هستند، می‌توانند از این پروژه استفاده کنند. همچنین این پلتفرم را در حوزه‌های اقتصاد، فناوری‌های مالی نوین، و نیز در تلفیق با سایر فناوری‌ها مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء می‌توان استفاده نمود.

منبع: mci

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.