هشدار MetaMask در مورد ربات فیشینگ جدید

 

پس از آخرین کلاهبرداری فیشینگ، MetaMask از کاربران می‌خواهد که کد فریز خود را در فرم Google Docs وارد کنند که به عنوان یک پورتال پشتیبانی رسمی است.

ارائه دهنده کیف پول Crypto MetaMask به کاربران خود از یک ربات فیشینگ جدید که سعی در سرقت کد فریز آنها دارد، هشدار داده است.

نوع جدیدی از ربات فیشینگ در حال فعال شدن است واز حسابی سرچشمه می گیرد که “طبیعی” به نظر می رسد.

این فرم کد فریز را می پرسد که می تواند برای تولید مجدد کیف پول های رمزنگاری کاربران استفاده شود. MetaMask با بیان اینکه سیستم، پشتیبانی مبتنی بر Google Docs ندارد، از کاربران خواست که برای جلوگیری از کلاهبرداری از گزینه “دریافت راهنما” در خود برنامه MetaMask پشتیبانی بگیرند.

MetaMask همچنین کاربران را به گزارش کلاهبرداری تشویق می کند.

با وجود اینکه MetaMask به کاربران خود در مورد ربات فیشینگ هشدار داده بود، برخی از کاربران قربانی این کلاهبرداری‌ها شدند.

حملات فیشینگ یک روش مهندسی اجتماعی است که توسط کلاهبرداران برای جلب کاربران در انجام عملی که اطلاعات شخصی یا جزئیات حساب را نشان می دهد، استفاده می شود.

در دسامبر سال 2020، MetaMask جزئیات “حمله به کد فریز ” را توضیح داد، که در آن یک وب سایت مخرب از وب سایت کیف پول کاربر تقلید می کند. وب سایت جعلی یک کد فریز ایجاد می کند که افراد کلاهبردار را قادر می سازد تا پس از نصب کیف پول، آن را کنترل کنند.

این فقط کاربران مبتدی نیستند که ممکن است قربانی کلاهبرداری فیشینگ شوند، یک هکر فریب دهنده باعث شد بنیانگذار Nexus Mutual، هیو کارپ، تقریباً 370،000 توکن به ارزش 8 میلیون دلار به کیف پول تحت کنترل هکر در پایان سال 2020 انتقال دهد.

همچنین کاربران Ledger با تلاش برای تخریب فیشینگ، منجر به درز اطلاعات شخصی از جمله آدرس های ایمیل ، شماره تلفن ها و حتی آدرس های فیزیکی شده اند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.