هشدار اف‌بی‌آی درمورد افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه ارزهای دیجیتال در آستانه روز ولنتاین

با توجه به شهرت و محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) هشداری را در مورد افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه در آستانهٔ روز ولنتاین صادر کرد.

درست چند روز قبل از ولنتاین (۲۵ بهمن)، اداره FBI مستقر در سانفرانسیسکو، بر اساس شکایات ثبت شده در مرکز شکایات جرایم اینترنتی (IC3) به مردم در مورد افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه هشدار داد. در کلاهبرداری‌های عاشقانه، یکی از طرفین خود را یک سرمایه‌گذار موفق معرفی کرده و پس از جلب اعتماد و علاقه فرد مقابل، وی را تشویق به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌کند و به سرمایه‌گذار ناآگاه، یک پلتفرم مشکوک ارز دیجیتال را معرفی می‌کند تا فرد از طریق آن سرمایه‌گذاری کند. اما این پلتفرم به‌جای سرمایه‌گذاری، وجوه را دزدیده و به آدرس‌های دیگر انتقال می‌دهد. بر اساس گزارشات FBI، در سال گذشته قربانیان در سانفرانسیسکو بیش از ۶۴ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری‌های عاشقانه از دست دادند در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ کمی بیش از ۳۵ میلیون دلار بود.

به گفتهٔ FBI، کلاهبرداری‌های عاشقانه روند افزایشی داشته و بیشترین شکایت ثبت شده و کلاهبرداری‌ها در روزهای نزدیک به ولنتاین می‌باشد و این اداره از مردم خواست تا در این‌باره هوشیار باشند.

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420