نمایندگان مجلس آمریکایی: ورزشکاران المپیکی، نباید از یوان دیجیتال استفاده کنند

سه سناتور از کمیتۀ المپیک خواستند تا با آژانس های فدرال “برای محافظت از حریم خصوصی ورزشکاران آمریکایی در برابر دولت کمونیست چین” همکاری کند.

سه سناتور ایالات متحده نامه ای را امضا کرده و از مقامات المپیک خواسته‌اند که ورزشکاران آمریکایی را از استفاده از یوان دیجیتال در جریان بازی‌های زمستانی پکن 2022 منع کنند.

این سه نماینده مدعی شدند بانک مرکزی چین می‌تواند یوآن دیجیتال را ردیابی کند و ورزشکاران را حتی بعد از بازگشت به ایالات متحده تحت نظر داشته باشد. به گفته آنها، دولت چین اخیراً قابلیت‌های جدیدی را برای یوآن دیجیتال راه‌اندازی کرده که به واسطه آنها می‌تواند از جزئیات دقیق کالای خریداری‌شده و محل خرید آن مطلع شود.

آنها با استناد به برنامه پیام رسان و پرداخت WeChat، ادعا کردند که این پلتفرم قبلاً برای نظارت  تهدید و دستگیری شهروندان چینی استفاده می‌شده است.

چین آزمایشات یوان دیجیتال خود را در آوریل 2020 آغاز کرد و هزاران دلار ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC را به ساکنان شهرهای مختلف هدیه داد و در حال بررسی این موضوع است که ورزشکاران و بازدید کنندگان خارجی از یوان دیجیتال در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 استفاده کنند.

اگرچه بازی های المپیک تابستانی 2020 توکیو به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 یک سال به تأخیر افتاد ، اما گزارش می شود که پکن هنوز در آماده سازی بازی های زمستانی قرار دارد که قرار است در فوریه 2022 آغاز شود. این سه نماینده کمیته المپیک را به همکاری با نهادهای فدرال فراخواندند تا از حریم خصوصی ورزشکاران آمریکایی در برابر دولت چین محافظت کند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.