نشت اطلاعات شخصی کاربران اپلیکیشن شبکه Pi.

یک شبکه خبری ویتنامی روز دوشنبه گزارش داد، شبکه Pi که یک اپلیکیشن استخراج ارز دیجیتال در تلفن همراه است، اطلاعات شخصی کاربران به میزان 17 گیگابایت را احتمالا نشت داده است.

طبق نوشته شخصی در یک از پاتوق های هکرها به نام RaidForums، منبع این اطلاعات شخصی درز شده ظاهرا مربوط به بخش اهراز حویت شبکه پی می باشد.

گفته می‌شود که کارت‌های شناسایی حدود 10 هزار شهروند ویتنامی به همراه آدرس منزل، شماره تلفن و آدرس ایمیل آن ها به قیمت 9000 دلار برای فروش قرار داده شده است که به گفته فروشنده پرداخت می تواند به صورت بیت کوین یا لایت کوین انجام شود.

فین وو مجری کانال گفتگوی گروهی شبکه ویتنامی Pi، به VnExpress گفت که بررسی هاس احراز هویت شبکهPi  توسط اشخاص ثالث انجام می شود و افزود که کارت های هویتی ویتنامی مانند این موارد با برنامه سازگار نیستند. با این حال، Vo افزود که نسخه قدیمی برنامه در یک دوره زمانی با کارتهای شناسایی ویتنامی سازگار بوده اند.

به طور کلی برای انجام تأیید احراز هویت در شبکه Pi، ویتنامی ها باید از گذرنامه خود استفاده کنند.

به دنبال این خبر، بخش امنیت سایبری وزارت امنیت عمومی ویتنام تحقیق درباره این موضوع را آغاز کرده است.

اخیراً تحقیق در مورد ارزش Pi Network توسط Cem Dilmegani  یک کارآفرین فناوری و بنیانگذار AIMultiple انجام شد. این تحقیق که هفته ها قبل از نشت اطلاعات اخیر نوشته شده بود، به این نتیجه رسیده بود که پی آی نتورک دارای مشخصه های یک طرح بازاریابی شبکه ای یا یک برنامه بازاریابی اقماری است.

گفتنی است که اپلیکیشن پی‌آی از کاربرانش می‌خواهد که هر روز وارد سیستم شوند و برای دریافت کوین‌های Pi کلیک کنند. توکن‌های پی‌آی هیچ ارزش دلاری ندارند و فعلا معامله نمی‌شوند. این شبکه دارای هیچ الگوریتم بلاکچینی مانند اثبات کار یا اثبات سهام نیست و کاربران با افزودن دیگران به این اپلیکیشن می‌توانند نرخ استخراج خود را بالا ببرند.

همچنین گزارش شده است که این اپلیکیشن از لحظه شروع به کار داده‌های کاربران را برای کسب درآمد به فروش می‌رساند و برخی معتقدند با توجه به ساز و کار آن، ممکن است Pi صرفا برای استخراج اطلاعات کاربران ساخته شده باشد.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.