نام دو شرکت ارز دیجیتال در لیست 100 شرکت تاثیرگذار جهان در مجله تایمز

مجله تایم با آوردن نام دو شرکت دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) و Coinbase در میان فهرست 100 شرکت برتر با نفوذ در سال 2021، بازار ارزهای دیجیتال را داغ می کند.

در لیست 100 شرکت برتر که روز سه شنبه منتشر شد، بر تأثیری که این دو غول ارز دیجیتال طی 12 ماه گذشته داشته اند تأکید شده است. این فهرست شامل پنج دسته مختلف پیشگامان ، رهبران ، مبتکران ، تیتان ها (غول ها) و تحول آفرینان بود.

دیجیتال کارنسی گروپ در کنار نام های بزرگ دیگری مانند تسلا، هواوی ، شاپیفای و کلاب هاوس به عنوان یک تحول آفرین دسته بندی شد. تایمز خاطرنشان کرد که دیجیتال کارنسی گروپ از طریق شرکت ‌های تابعه خود از جمله شرکت مدیریت دارایی گری اسکیل و وب‌سایت کوین دسک، فضای ارز دیجیتال را برای سرمایه ‌گذاران روشن می ‌کند. دارایی‌های تحت مدیریت گری اسکیل تا به امروز ۴۵.۵ میلیارد دلار است.

در ژانویه ۲۰۲۰، صندوق سرمایه ‌گذاری گری اسکیل بیت کوین تراست به اولین محصول مالی تبدیل شد که به‌طور کامل با ارز دیجیتال پشتیبانی می ‌شود و به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گزارش ارائه می‌کند. با این کار صندوق تراست و به‌ دنبال آن بلاکچین برای سرمایه‌ گذاران بیشتری در دسترس می ‌شود.

در حالی که Grayscale در طی سال گذشته عملکرد عظیمی داشته است، اما گمان می رود قرار گرفتن شرکت مادر آن در این لیست تحت تأثیر همکاری اخیر آن با مجله تایمز باشد. این نشریه و Grayscale در تلاشند تا یک سری فیلم های آموزشی مبتنی بر رمزنگاری را تولید کنند، و تایمز نیز موافقت می کند که پرداخت های گری اسکیل به صورت بیت کوین باشد و BTC را در ترازنامه خود نگه دارد.

کوین بیس نیز به همراه غول هایی مانند فیسبوک، علی بابا، گوگل، والمارت و آمازون در فهرست تیتان ها قرار گرفت. این صرافی در ارتباط با لیست شدن مستقیم آن در بازار Nasdaq در 14 آوریل به عنوان “افزایش اعتبار ارز دیجیتال” توصیف شده است. کوین بیس در سه ماهه اول سال جاری درآمد بیشتری نسبت به کل سال 2020 داشته است. براساس گزارش ‌ها درآمد این صرافی در سه ماهه اول سال جاری ۱.۸ میلیارد دلار و درآمد سال 2020 آن ۱.۲ میلیارد دلار بوده است.

“امسال سالی عظیم برای ارزهای دیجیتال بوده است، اما هیچ چیز به اندازه لیست شدن مستقیم Coinbase در 14 آوریل معتبر نبوده است. این امر موجب رونق این صرافی که در آن 56 میلیون کاربر در حال مبادله بیت کوین و سایر ارزهای دیحیتال هستند می شود. Coinbase اولین روز معاملات خود را با ارزش نزدیک به 86 میلیارد دلار به پایان رساند که این ارز را به با ارزش ترین صرافی مالی ایالات متحده تبدیل کرد و ارزهای دیجیتال را در موقعیتی قرار می‌دهد که اعتبار وال استریت را افزایش دهند.”

افزوده ‌شدن کوین بیس و دیجیتال کارنسی گروپ در این لیست گام دیگری در مسیر پذیرش ارز دیجیتال از سوی جریان های اصلی است. تا مدتی قبل تصور آنکه این دو مانند دیزنی، BP، پی‌پل، آدیداس، اسپاتیفای و Airbnb در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر قرار گیرند دشوار بود.

مجله تایمز برای اولین بار در مارس 1923 منتشر شد، این مجله و نشریه آنلاین به تدریج خود را با دنیای ارزهای دیجیتال درگیر کرد. در ماه مارس، اولین مجموعه “جلد مجله توکنیزه شده” خود را به عنوان توکن غیر مثلی با حراج به فروش رساند که بالاترین قیمت این NFT ها تقریباً 250 هزار دلار بود.

هفته گذشته نیز تایمز همکاری خود را با Crypto.com جهت دریافت ارز دیجیتال برای پرداخت اشتراک دیجیتال ۱۸ ماهه اعلام کرد. هم‌چنین ۱۰٪ وجه، به خوانندگانی که پرداخت خود را با استفاده از CRO، کوین Crypto.com انجام داده اند مرجوع می‌شود.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.