منتقد سرسخت بیت‌کوین، قیمت مورد نظر خود را برای خرید این ارز دیجیتال اعلام کرد

پیتر شیف، از منتقدان سرسخت بیت‌کوین، طی مصاحبه‌ای قیمت مورد نظر خود را برای خرید بیت‌کوین اعلام کرده است. شیف گفت: قیمت بیت کوین حدوداً ۳۴,۰۰۰ دلار است ولی نمی‌خواهم چنین پولی را برای [خرید] بیت‌کوین دور بریزم با این پول می‌توان چیزهای زیاد دیگری خریداری کرد.

پیتر شیف که به دلیل نفرت از بیت‌کوین شناخته شده است، در مصاحبه اخیر با آنتونی پمپلیانو، گفت که علاقه‌ای به بیت‌کوین ندارد زیرا فکر می‌کند این یک ثروت غیر قابل اعتماد است و همچنین ارزش ذاتی ندارد.

نظر او در مورد تئوری پولی مدرن (MMT) این است که: دولت‌ها باید پول دلخواه خود را چاپ کنند زیرا نمی‌توانند ورشکسته شوند. به عبارت دیگر، دولت‌ها می‌توانند بدهی عمومی را تا بی نهایت گسترش دهند.

با هر اتفاقی که طی 18 ماه گذشته رخ داده است، این سیاستی است که بسیاری از دولت‌ها به ویژه دولت آمریکا در پیش گرفته اند. اما شیف هشدار داده است که ادامه دادن این مسیر باعث تشدید عدم تعادل اقتصادی منجر به سقوط اقتصادی خواهد شد.

وی اضافه می‌کند که تاریخ نشان می دهد چاپ پول فقط منجر به تورم می شود.”پول باید ارزش واقعی خود را داشته باشد، نه فقط ابزاری برای مبادله باشد. “

این دیدگاهی است که وی در همه ارزهای دیجیتال نه فقط بیت کوین حفظ می‌کند. اما، در ذهن او، یک استثنا در این قانون وجود دارد؛ او معتقد است اگر ارز دیجیتال دارید که پشتوانه آن طلا است و با طلا قابل بازخرید است، خوب، بسیار عالی است.

او که به عنوان یکی از حامیان سرسخت طلا شناخته می‌شود تأکید کرد اگر قیمت بیت‌کوین به زیر یک دلار سقوط کند شاید یک واحد از این ارز دیجیتال خریداری کند. شیف ادامه داد در این قیمت هم علاقه چندانی به خرید بیت‌کوین ندارد زیرا بیت‌کوین برخلاف طلا یک کالا محسوب نمی‌شود.

 

منبع: cryptoslate

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.