لهستان و رومانی در بین ۱۰ کشور برتر دارای خودپرداز بیت‌کوین هستند

دو کشور اروپای شرقی یعنی لهستان و رومانی اکنون در میان 10 کشور برتر میزبان خودپردازهای ارز دیجیتال هستند. تعداد جهانی این خودپردازها طی ماه‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و هم اکنون به بیش از 23000 دستگاه رسیده است.

بیشتر دستگاه های خودپرداز بیت کوین به شما این امکان را می‌دهند تا ارزهای دیجیتال مختلف را با پول نقد و کارت اعتباری خریداری کنید، در حالی که برخی از این دستگاه ها معاملات دو طرفه را تسهیل می کنند و برای کاربران امکان فروش ارزهای دیجیتال را نیز فراهم می‌کنند. بیت کوین، اتریوم و بیت‌کوین کش ارزهای دیجیتال رایجی هستند که معمولاً توسط این دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شوند.

به نقل از داده های ارائه شده توسط کریپتو‌هد، روزنامه ورشو بیزنس ژورنال اخیراً نوشته است كه لهستان وارد 10 كشور برتر از نظر بیشترین تعداد خودپرداز ارز دیجیتال شده است. بر اساس این رتبه بندی، این کشور با 112 دستگاه خودپرداز در جایگاه هفتم است و در پشت سر هنگ‌کنگ و سوئیس قرار دارد. رومانی، کشور دیگری از اروپای شرقی است که با 78 دستگاه خود پرداز در تعقیب لهستان است.

در این فهرست آمریکا با بیش از ۱۷۰۰۰ خودپرداز بیت‌کوین در صدر حضور دارد. همسایه شمالی آن، کانادا  با تقریباً 1500 دستگاه خودپرداز در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن انگلیس با حدود 200 دستگاه خودپرداز رتبهٔ سوم را ازآن خود کرده است.

علاوه بر این روزنامه ورشو بیزنس ژورنال اظهار داشت که شبکهٔ رو به رشد دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال باعث افزایش نگرانی مقامات در مورد اینکه آیا ممکن است از آن‌ها برای اهداف غیرقانونی استفاده شود، شده است.

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.