قیمت بیت کوین تا 24600 دلار افزایش یافت ، اما تغییر قیمت بعدی مشخص نیست.

قیمت بیت کوین در کریسمس از بالاترین سطح خود گذشته و در بایننس به 24681 دلار رسید. به دنبال افزایش قیمت قوی BTC ، معامله گران و تحلیل گران در حال بررسی پرونده های کوتاه مدت خرس و گاو نر هستند.

نظرات بازار در مورد بیت کوین به طور کلی مثبت باقی مانده است ، اما برخی نگرانی ها برای تحلیلگران در مورد آینده قابل پیش بینی وجود دارد و در نتیجه ، حرکت بعدی اقدامی مشخص نیست.

نرخ وجوه معاملات آتی بیت کوین

بیت کوین (BTC) با یک short squeeze نسبتاً کوچک بیش از 24600 دلار افزایش قیمت یافته است. در چهار ساعت گذشته ، فقط قراردادهای کوتاه به ارزش 95 میلیون دلار نقد شده اند ، که نشان می دهد این افزایش قیمت با short squeeze ایجاد نشده است. short squeeze زمانی اتفاق می افتد که بسیاری از قراردادهای کوتاه مدت یا سفارشات فروش در بازارهای آتی تسویه حساب شوند. این مورد وقتی سفارشات فروش بیش از حد استفاده می شود اتفاق می افتد، این بدان معناست که معامله گران بیت کوین را با سرمایه قرض گرفته شده به شدت شروع به فروش می کنند.

از آنجایی که یک  short squeeze باعث این افزایش قیمت نشده است ، بازار آتی تحت تسلط خریداران و دارندگان قرارداد طولانی است. این روند منجر به این شد که نرخ وجوه در کل معاملات آتی بیت کوین به 0.1٪ برسد. نرخ وجوه مکانیزمی است که معاملات آتی با استفاده از آن هم انگیزه دارندگان قرارداد بلند مدت و هم دارندگان قرارداد کوتاه را بر اساس احساسات بازار ایجاد می کنند. اگر قراردادهای طولانی بیشتری وجود داشته باشد ، نرخ وجوه  مثبت می شود ، این بدان معناست که خریداران مجبورند محرک و مشوق فروشندگان باشند.

نمودار قیمت یک روزه بیت کوین نسبت به دلار

نرخ متوسط ​​وجوه قراردادهای آتی بیت کوین در اکثر معاملات 0.01٪ است. هنگامی که نرخ وجوه  در 0.01٪ باشد ، معامله گر باید 0.01٪ از موقعیت خود را به عنوان انگیزه برای فروشندگان کوتاه مدت که اقلیت بازار هستند ، بپردازد. با این حال ، هنگامی که نرخ وجوه افزایش می یابد و معامله گرانی که بیت کوین را خریداری می کنند ، باید وجوه مالی زیادی را پرداخت کنند ، برای دارنده قرارداد بیت کوین طولانی جذابیت کمتری خواهد داشت.

در حال حاضر ، از 25 دسامبر، نرخ وجوه معاملات آتی بیت کوین در مقدار 0.1٪ معلق است. به همین ترتیب ، معامله گران و استراتژیست ها می گویند بیت کوین در معرض خطر عقب نشینی است زیرا حداقل در کوتاه مدت برای داردندگان قرارداد بیت کوین طولانی کمتر جذاب بوده است. Mohit Sorout ، شریک موسس Bitazu Capital ، با اشاره به نرخ بسیار بالای وجوه بیت کوین در مورد احتمال عقب نشینی اظهار داشت: “اگر بیت کوین از چیزی که الان هست بالاتر برود بسیار متعجب خواهم شد.”

ادوارد مورا ، تاجر مشتقات ارزهای رمزنگاری شده ، احساس مشابهی را بازگو کرد. وی گفت: بسیاری از معامله گران در بازار آتی پس از رسیدن بیت کوین به 24400 دلار شروع به ابراز تمایل و یا خرید آن کردند. پس از افت قیمت، وی انتظار دارد نرخ وجوه  پس از اصلاح محلی مجدداً اصلاح شود. مورا در توئیتر خود نوشت: “معامله گران مشتقات سهام هنگام پایین آمدن قیمت خرید نمی کردند اما در عوض امگا صعودی را بالا بردند، موضوع کلاسیک همیشگی! اکنون ، spot chads آنها را محو می کنند، مبالغ اضافی و وجوه را به خط مبدا (baseline) ارسال می کنند و پس از یک اصلاح محلی ادامه می دهند.

با این حال ، برخی از معامله گران اختلاف نظر دارند که نرخ وجوه آتی در طول یک دوره” گاو نر” قوی از اهمیت بالایی برخوردار است. سالسا تکیلا ، یک معامله گر مشهور بیت کوین ، اظهار داشت که نرخ بودجه BTC در بازار گاو نر 2017 به 0.375٪ رسیده است. با توجه به اینکه قیمت بسیار بالاتر است اما احتمالا فقط در مرحله اولیه افزایش قیمت ، این معامله گر گفت که نرخ وجوه به تنهایی ممکن است برای پیش بینی یک صعود دقیق نباشد:

“کوتاه کردن ATH در طی کشف قیمت مسیر گاو نر تنها مبتنی بر روند وجوه ، در حالی که برای صعود یک Wyckoff امیدوار باشیم از دید من بسیار احمقانه به نظر می رسد. تامین وجوه برای هفته ها در مسیر گاو نر در سال 2017 به مقدار 0.375(حداکثر) بود. “

با توجه به چرخه قیمت گذشته بیت کوین ، معامله گران با احتیاط بیشتری پیش بینی یک پیک قیمت در کوتاه مدت را انجام می دهند. این منجر به حالت گاو نر برای BTC در آینده قابل پیش بینی می شود ، که حول این نظریه سیر می کند که در طی یک بازار گاو نر ، ممکن است جهت مندی های سابق تکرار نشوند.

حالت گاو نر برای بیت کوین در کوتاه مدت

حالت گاو نر کوتاه مدت برای بیت کوین بر اساس دو فاکتور اصلی بنا شده است: ذخیره سازمانی و منافع altcoin برای تبدیل شدن به بیت کوین. هر دو روند همچنان ادامه دارد ، زیرا جریان های ورودی به Grayscale  مکررا افزایش می یابند ، در حالی که altcoins از BTC عقب هستند.

کی یانگ جو ، مدیرعامل CryptoQuant ، گفت که انتظار دارد بیت کوین با کاهش سرعت خرید سازمانی اصلاح شود. اما ، تا زمانی که این اتفاق بیافتد ، که با ارزیابی دارایی های Grayscale تحت مدیریت و داده های آتی CME قابل مشاهده خواهد بود ، جو گفت که سوگیری صعودی خود را حفظ خواهد کرد: “هنگامی که خریدهای سازمانی متوقف شود ، قیمت به شدت افت خواهد کرد. ATH جدید توسط سرمایه گذاران سازمانی زمانی تعیین می شود که آنها خرید BTC $ را متوقف کنند. تا آن زمان ، من سوگیری صعودی خود را حفظ خواهم کرد. ”

طبق گفته Grayscale ، کل دارایی تحت مدیریت شرکت حول و حوش 16.3 میلیارد دلار است و بیش از 14 میلیارد دلار آن از طریقGrayscale Bitcoin Trust  (GBT) تأمین می شود. AUM GBTC به عنوان معیاری برای ارزیابی احساسات سازمانی در اطراف BTC در نظر گرفته می شود زیرا این اولین نقطه ورود موسسات به بازار بیت کوین ، به ویژه در ایالات متحده است.

ترکیبی از ذخیره قوی سازمانی بیت کوین و نقدینگی رو به اتمام بازار آلت کوین ، حالت کوتاه مدت گاو نر را برای بیت کوین هموار می کند. سانتیمنت ، یک شرکت تجزیه و تحلیل بازار، در توییتر خود نوشت: “نقدینگی در اکثر قریب به اتفاق دارایی های # کریپتو به جز BTC و ETH $ با نزدیک شدن به پایان سال  به سرعت در حال پایان یافتن است.” این نشان می دهد که بیشتر علاقه به رمزنگاری، هنوز به خاطر بیت کوین است.

بر اساس نقشه های گرمایی مبادلات از شاخص های ماده ، مقاومت های اصلی بعدی برای بیت کوین 25000 و 30000 دلار است. سفارشات فروش انباشته ای برای این دو سطح وجود دارد که تا زمان رسیدن به آن مناطق مقاومت ، می تواند باعث عقب نشینی موقت شود. تا آن زمان ، با تقاضای سازمانی بالا و عقب افتادن بازار altcoin ، احساسات در مورد بیت کوین همچنان قوی است.

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427