قزاقستان در به‌روز‌رسانی بعدی شاخص هش ریت بیت کوین احتمالاً جایگاه جهانی خود را از دست خواهد داد

به گفته کارشناسان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال، قزاقستان، یکی از برترین کشورهای استخراج بیت کوین در جهان، احتمالاً برتری و سهم خود از هش ریت (Hash rate) بیت کوین را در به‌روزرسانی بعدی توزیع هش ریت از دست خواهد داد.

بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI)، قزاقستان تا آگوست 2021 بیش از 18 درصد از سهم هش ریت بیت کوین جهان را در اختیار داشت و پس از ایالات متحده آمریکا در رتبهٔ دوم جهانی ایستاده بود. افزایش قدرت ماینینگ بیت کوین قزاقستان تا حد زیادی ناشی از مهاجرت گسترده ماینرهای چینی بود که به دلیل سرکوب ارزهای دیجیتال در چین ایجاد شده بود. اما علیرغم اینکه بسیاری از غول‌های استخراج بیت کوین چینی مانند کنعان (Canaan) و بی‌تی‌سی‌دات‌کام (BTC.com) در سال 2021 عملیات خود را به قزاقستان منتقل کردند، طبق گفته چندین کارشناس، این کشور احتمالاً در نهایت به دلایل مختلفی از جمله برداشتن یارانه‌های برق مصرفی ماینینگ در این کشور و نیز اتکای این کشور به صنعت نفت و گاز سهم خود را در هش ریت جهانی از دست خواهد داد.

گفتنی است که تا به الان چندین غول استخراج ارز دیجیتال چینی مانند بیت‌ماینینگ (BIT Mining)، برخی از برنامه‌های توسعه خود را در قزاقستان لغو کرده‌اند.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.