فرانسه درخواست روسیه برای استرداد اپراتور صرافی BTC-e را رد كرد

اپراتور بدنام صرافی BTC-e اخیراً به پنج سال زندان و 100 هزار یورو جریمه نقدی محکوم شد. به نقل از RIANovosti، کمیسر حقوق بشر روسیه گفت که درخواست مسکو برای استرداد الکساندر وینیک در روز پنجشنبه تأیید نشده است و رسیدگی به پرونده همچنان ادامه دارد.

در دسامبر سال 2020، دادگاه پاریس وینیک را به جرم پولشویی مقصر تشخیص داد.

الکساندر وینیک در حالی که با خانواده‌اش در یونان در تعطیلات بود، در ژوئیه 2017 دستگیر شد. وی با صدور حکمی از ایالات متحده بازداشت شد و در آنجا متهم به پولشویی تا 9 میلیارد دلار از طریق صرافی ارز دیجیتال BTC-e شد.

این متخصص روسی IT 30 ماه را در بازداشت یونان به سر برد و برای همین اعتصاب غذا کرد که تقریباً سه ماه به طول انجامید و اکنون آماده آغاز اعتصاب جدید است. این مسئله باعث بروز نگرانی‌هایی در مورد وضعیت سلامت وینیک شده است.

پرونده وینیک به یک منبع تنش بین المللی با روسیه، فرانسه و ایالات متحده تبدیل شده است که همزمان درخواست استرداد وی را دارند. در دسامبر 2019، وزیر دادگستری یونان KostasTsiaras تصمیم گرفت که ابتدا وینیک را به فرانسه و سپس به ایالات متحده آمریکا و روسیه تحویل دهد.

دادستان‌های روسی وی را به سرقت بیش از 600000 روبل (بیش از 8000 دلار) و “کلاهبرداری در زمینه اطلاعات رایانه‌ای” با تخمین 750 میلیون روبل (حدود 10 میلیون دلار) متهم کرده اند.

 

منبع: news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.