علت کارمزد 23،7 میلیون دلاری تراکنش اتریوم

صرافی غیرمتمرکز دیوِرسی فای (DeversiFi) دو روز پیش برای انتقال ۱۰۰ هزار دلار تتر در شبکه اتریوم، به اشتباه ۲۳،۷ میلیون دلار کارمزد پرداخت کرد.

بر اساس داده‌های بلاکچین اتریوم (Etherscan)، صرافی دیورسی فای، 7،676.61 اتریوم، که ارزش آن معادل 23،7 میلیون دلار بود، پرداخت کرد در حالی که میانگین کارمزد در این شبکه حدود ۰،۰۰۸۹ اتریوم و تقریباً معادل ۲۶ دلار است.

این صرافی اعلام کرد که “این تراکنش، با استفاده از یک کیف پول سخت افزاری و از طریق رابط کاربری این صرافی انجام شده و گس‌فی (Gass Fee)، به اشتباه بالا حساب شده است. این تراکنش به اشتباه در بلوکی انجام شده است که یکی از ۱۰ ماینر برتر اتریوم آن را استخراج کرده است. این ماینر در ۷ روز گذشته از نظر تعداد بلاک‌های استخراج‌شده جزو برترین ماینرهای اتریوم بوده است. احتمالاً این بزرگترین کارمزدی باشد که تا کنون بر حسب دلار آمریکا پرداخت شده است.

سپس، دیورسی فای روز گذشته اعلام کرد ماینر بلوکی که این تراکنش در آن انجام شده است همۀ ۷،۶۲۶ اتریومی که به اشتباه پرداخت شده بود را به آنها بازگردانده است.

این تراکنش، با استفاده از پروتکل جدید EIP-1559 که به تازگی اجرا شده است، انجام شده تا بتوان هزینۀ کارمزد را به راحتی پیش‌بینی کردبه طوری که مبلغی به‌عنوان کارمزد پایه تعریف می‌شود که موازی با تقاضا افزایش می‌یابد و سپس سوزانده می‌شود.

معرفی مکانیسم سوزاندن در ماه اوت، در زمان هارد فورک لندن، باعث سوختن بیش از 383،721 اتریوم و خارج شدن ازشبکه شده است.

این تراکنش اشتباه، مربوط به انتقال مقداری تتر بین صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) و دیورسی فای بوده است. این دو صرافی رابطه نزدیکی با یک‌دیگر دارند. ارتباط بین این دو صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا استیبل کوین تتر را با کمترین هزینه بین دیورسی فای و بیت فینکس جابه‌جا کنند.

به گزارش بلومبرگ، سخنگوی صرافی بیت‌فینکس گفت برای مشخص شدن دلیل این اتفاق، منتظر تحقیقات صرافی دیورسی فای هستند.

 

منبع: .cryptoglobe

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.