ضرر ۲۰۰ هزار تریدر با لیکویید شدن یک میلیارد دلار قرارداد آتی

در چند روز گذشته بیت کوین به کمتر از 28000 دلار کاهش یافت، و سایر آلت‌کوین ها را با خود به پایین کشید و یکی از بزرگترین روزهای “لیکویید” شدن در ارزهای دیجیتال را در چند هفته اخیر رقم زد.

چندین ارز دیجیتال بزرگ مانند سولانا، XRP و پولکادات با کاهش درصد دو رقمی روبرو شدند. همچنین قرارداد‌های فیوچرز (آتی) متناظر با آنها نیز در پی این کاهش قیمت‌ها لیکویید شدند.

“لیکووید شدن” زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌گرها یا تریدر‌ها مقداری سرمایه اضافی را از کارگزاری یا صرافی (مثلاً مارجین یا قرارداد فیوچرز) وام می گیرند تا مبالغ  بیشتری را روی دارایی‌هایی که معامله می کنند انجام دهند.

زمانی که وثیقه تریدر برابر با ضرر آن موقعیت باشد، گفته می‌شود که چنین معامله ای لیکویید شده است.

داده‌های وب‌سایت تحلیلی بای‌بی‌تی (Bybt) نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد دلار قراردادآتی در روز گذشته لیکویید شد. بزرگترین حجم ضرر با بیش از ۶۰۰ میلیون دلار مربوط به قراردادهای آتی بیت کوین بود و اتریوم با ۱۸۳ میلیون دلار در رتبه دوم قرار داشت.

قابل ذکر است که ۵۴ درصد از تریدر‌های خسارت‌دیده وارد موقعیت‌های خرید (لانگ) شده بودند و معامله‌گران قراردادهای فروش (شورت) هم به دلیل رشد بازار در صبح چهارشنبه و یا استفاده از اهرم‌های بالاتر، لیکویید شدند.

منبع:cryptoslate.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427